Håndværkerne har rygende travlt for tiden, og det er vigtigt, at der kommer styr på det administrative, før det løber løbsk. Derfor anbefaler Martin Lundqvist, der har skabt planlægningssystemet ServiceStyring, at håndværksvirksomhederne overvejer at digitalisere deres administrative opgaver.
– Det er jo gerne inden gulvet begynder at brænde under en, at man skal have styr på sine ting. Men typisk rykker mange først på det, når det er blevet varmt under en, og så er det, det kan blive svært at samle de administrative ting op igen, siger Martin Lundqvist.
Skaber mere professionelt udtryk
Med ServiceStyring får håndværkerne overskud til at have travlt, fordi de ikke behøver bruge lang tid på administrative opgaver, som ofte er dem, der tager tid fra det, man er god til som håndværker.
– Man digitaliserer sine arbejdsgange, og man opnår derved en strømlinet, professionel administration lige fra opgavestyring til kommunikation med kunderne. Det kan både medarbejderne men også kunderne mærke, forklarer Martin Lundqvist.
Samtidig bliver det lettere at håndtere, forklarer han:
– Det letter både for medarbejderne, der for eksempel kan dokumentere på farten, og det letter også for lederne, der får overblikket ét sted. Samtidig er det nemt for nye medarbejdere at gennemskue arbejdsgangene, fordi de indeholder kontrolskemaer og kan klares med enkelte klik, siger Martin Lundqvist.
Dokumenterer Iso-certificeringer ét sted
Man kan skræddersy ServiceStyring med forskellige features, så det passer til hver enkelt virksomheds behov. En af de egenskaber, som Martin Lundqvist forudser systemet især vil lette for virksomhederne, er Iso-certificeringer, som ServiceStyring klarer digitalt.
– Man kan nemt og sikkert dokumentere, at man lever op til de standarder, som Iso-certificeringer kræver, gennem ServiceStyring. Man dokumenterer og kontrollerer det hele ét sted og med få handlinger. Det er meget let at håndtere på den måde, forklarer Martin Lundqvist.