Ordrebogen er fyldt hos Aarsleff Rail, der i december indgik to rammeaftaler med Banedanmark om fjernelse af overflødig signaludrustning ifm. indfasningen af det nye signalsystem. Og lige inden årsskiftet blev selskabet tildelt to ud af tre rammeaftaler for manuel sporvedligeholdelse på fjernbanestrækningerne omkring København og S-banen.
De fire rammeaftaler har tilsammen en forventet omsætning på knap 700 mio. kroner fordelt over de næste otte år.
Aarsleff overgår sit eget indtjeningsmål: ”Et særdeles tilfredsstillende år”
Sporvedligeholdelsesopgaverne omfatter eftersyn og periodisk vedligeholdelse af sporkomponenter, planlagte reparationsarbejder og afhjælpning af akutte fejl, herunder etablering af et døgnberedskab.
Og det er opgaver, som Aarsleff Rail har erfaring med fra tidligere kontrakter med både Banedanmark samt også nuværende kontrakter med f.eks. Sund & Bælt og Aarhus Letbane, fortæller Thomas Mollerup.
Aarsleff i milliardprojekt i -40 grader: ”Kan ikke sammenlignes med byggeri andre steder i verden”
– Drifts- og vedligeholdelseskontrakter er et fokusområde for os, fordi det medvirker til et kontinuerligt opgaveflow, der komplementerer vores mange projekter, som typisk er meget årstidsafhængige. På den måde har vi fast arbejde til vores dygtige medarbejdere gennem hele året.
Kontrakternes udførelsesperiode løber fra 1. januar 2026 og fem år frem med mulighed for forlængelse med 2×1 år svarende til en samlet periode på syv år.
Aarsleff-koncernen omsætter for mere end 21,7 milliarder kroner om året heraf ca. en tredjedel i udlandet.