Swisspearl styrker dialogen med forhandlerne

Trine Thomsen er tiltrådt en nyoprettet stilling som salgschef hos byggematerialeleverandøren og skal bl.a. bidrage til større synlighed hos forhandlernes kunder.
- Det er vigtigt, at vi som leverandør altid står til rådighed for forhandlerne, så de har en betroet sparringspartner ift. rådgivning og viden om vores produkter, siger salgschef Trine Thomsen.
- Det er vigtigt, at vi som leverandør altid står til rådighed for forhandlerne, så de har en betroet sparringspartner ift. rådgivning og viden om vores produkter, siger salgschef Trine Thomsen.

Sidste år blev det tidligere Cembrit opkøbt af Swisspearl og skiftede i foråret navn til selvsamme. Sammenlægningen af de to virksomheder har resulteret i et større produktsortiment, som kunder i byggemarkederne skal til at forholde sig til.

Bl.a. derfor opruster Swisspearl med en ny profil i salgsorganisationen med Trine Thomsen som salgschef med særlig fokus på netop forhandlerne. Derudover skal hun i fællesskab med den øvrige organisation være med til at udtænke samt implementere nye strategiske tiltag, der skaber værdi for Swisspearls samarbejdspartnere:

– Jeg trives godt i byggebranchen, hvor jeg generelt oplever en ligefrem og meget faktaorienteret samtale med kunderne, siger Trine Thomsen, der kommer fra en stilling som Sales Director i facadevinduesproducenten, Velfac i Horsens.

Bedst klædt på til rådgivning

Hun har desuden varetaget lignende stillinger hos andre danske virksomheder som Hay, Interstil og TDC Erhverv.

– Specifikt er det min ambition, at vi får klædt vores forhandlere endnu bedre på til at servicere deres kunder og rådgive om vores udvidede produktsortiment, ligesom vi skal sikre, at vi fortsat kan drive en sund forretning i byggebranchen, fortæller hun og uddyber:

– Herudover er det vigtigt, at vi får skabt en stærk struktur ift. vores tilgang til forhandlerne ved at styrke samarbejdet på tværs af vores egen organisation – f.eks. med marketing. Derfor kommer vi til at kigge nærmere på at få skabt større synlighed hos forhandlernes kunder, hvilket er en super spændende opgave, som jeg glæder jeg mig meget til.

Relateret indhold