Den 1. maj 2014 trådte Lars Christensen for første gang ind ad døren hos Dana Lim i Køge, hvor han som noget af det første etablerede ’wall of fame’, hvor jubilæer fra 10 og helt op til 50 år blev markeret.
10 år senere kan han nu frem til at få sit eget portræt på væggen med kollegerne:
– Vores fælles ambition var at videreudvikle den kontinuerlige, stabile vækst samt fortsætte strategien om løbende at tilpasse vores produkter, så de giver mest mulig værdi for kundernes hverdag. Samtidig var målet, at vi i højere grad skulle se ud over Danmarks grænser og synliggøre Dana Lim, især på de øvrige skandinaviske markeder, fortæller Lars Christensen.
Dyb forståelse for de nordiske kunder
Når det kommer til den kontinuerlige vækst, kan direktøren og bestyrelsesformanden – tidligere direktør Mogens Overgaard – sætte flueben:
Det seneste årti har Dana Lim nemlig oplevet en ubrudt fremgang i omsætningen, som faktisk er fordoblet i Lars Christensens tid i direktørstolen. Samtidig er der kommet 30 % flere medarbejdere til, og man har ekspanderet både til nye markeder og forretningsområder.
Meget tilfreds: “Har aldrig haft så stort et overskud”
En stor del af væksten har været organisk, men der er også foretaget akkvisitioner bl.a. af norske Fugger i 2019 og senest industrilimleverandøren PKI i 2021.
Derudover har virksomheden investeret i at udbygge lagerfaciliteter og produktion i hovedkontoret i Køge, og om kort tid går man i gang med at udvide administrationsbygningen.
– Det har hele tiden været af højeste prioritet for os at bibeholde vores aktiviteter i Danmark. Vores placering betyder, at vi har en dyb forståelse for de nordiske kunder. Samtidig har vi kunnet fastholde rigtig mange af vores gode kolleger og ikke mindst tiltrække de dygtigste nye, siger direktøren.
Stigende krav til sundhed, miljø og klima
Han beskriver Dana Lim som en virksomhed, der har formået at tage udgangspunkt i traditionel produktion af traditionelle produkter og løbende fornyet sig.
Og netop fornyelse bliver et endnu større fokus i fremtiden:
– Når jeg ser frem imod det næste årti, handler det i høj grad om at videreudvikle vores produkter, så de kan bidrage positivt til den grønne omstilling. Vores kunder og samarbejdspartnere stiller stigende krav til sundhed, miljø og klima, så vi ser ind i en rivende udvikling, hvor vi hele tiden skal være opdaterede og skarpe – og med vores dygtige medarbejdere har jeg en fast tro på, at det lykkes.