Ny Malmos-direktør: Landskabet skal tidligere ind i byggeriets værdikæde

Rekreative anlæg, klimaparker og grønne bykvarterer, landskabsbranchen sætter markante præg på det byggede miljø disse år - men branchen skal tidligere ind i projekternes tilblivelse, lyder målsætningen for den nye CEO for Malmos Landskaber
Direktørskifte hos anlægsgartneren Malmos: Søren Hansen (tv) giver stafetten videre til Kim Thinggaard. Foto. Malmos.
Direktørskifte hos anlægsgartneren Malmos: Søren Hansen (tv) giver stafetten videre til Kim Thinggaard. Foto. Malmos.

Det er en ganske erfaren byggemand, der nu er sat i spidsen for Malmos Landskaber. Fra 1. juni er Kim Thinggaard, den nye CEO for en af landets største anlægsgartnere.

Han kommer fra fra en af landets markante entreprenører, Enemærke & Petersen, hvor han som direktør har været drivkraft og ansvarlig for fire strategiske partnerskaber. Startende med byggebranchens første partnerskab, TRUST, i 2016 for Københavns Kommune.

TRUST og partnerskaberne har sat en ny dagsorden i byggebranchen ved at samle kompetencerne og skabe et bredere samarbejde i hele værdikæden.

Landskab tidligere ind i værdikæden

Og netop at sikre en plads tidligt i byggeprojekternes værdikæde bliver et af de primære fokusområder for den nye CEO. Og med en ambition om at blive den foretrukne grønne tillidsbaserede landskabspartner i Danmark.

– Landskabsbranchen skal i fremtiden have en mere fremtrædende rolle og skal integreres mere værdifuldt og tidligere i projekternes værdikæde. Ved i endnu højere grad at favne værdierne og mindsettet fra partnerskaberne. Som anlægs- og landskabsgartner kan vi bidrage positivt til klimaet, kvaliteten og effekt, lyder det fra Kim Thinggaard.

Han mener, at det især handler om at skabe udvikling gennem unikke organisationer og tillidsbaserede fællesskaber.

Det gør parterne effektive sammen og i stand til at skabe gode projekter til tiden, til økonomien og med en høj kvalitet, uden konflikter.

– Det skal ske ved at være tidligt involveret og have et større ansvar for projekterne vil vi også have mulighed for at fokusere på at skabe løsninger, som er mere datafokuserede, og som gavner bæredygtigheden, siger Kim Thinggaard.

Malmos’s nuværende adm. direktør, Søren Hansen, danner i fremtiden makkerpar med Kim Thinggaard.

Relateret indhold