Nyt luksus-hovedsæde skal trække nye medarbejdere til Holstebro

Høj kvalitet, luksus og international standard er vigtigt for it-virksomheden Creative Force, der opfører nyt 1.500 kvadratmeter stort hovedsæde i erhvervsparken Nupark i Holstebro. Kantinen vil bl.a. næsten være som en restaurant.
De to grundlæggere af Creative Force, Tejs Rasmussen og Thomas Kragelund, direktør i ejendomsudviklingsfirmaet Krabbe, Kristian Krabbe, samt økonomidirektør og medejer af it-virksomheden, Thomas Green, følger med i opførelsen af det nye hovedsæde i Nupark i Holstebro.
De to grundlæggere af Creative Force, Tejs Rasmussen og Thomas Kragelund, direktør i ejendomsudviklingsfirmaet Krabbe, Kristian Krabbe, samt økonomidirektør og medejer af it-virksomheden, Thomas Green, følger med i opførelsen af det nye hovedsæde i Nupark i Holstebro.

Den globale it-virksomhed Creative Force vil tiltrække yderligere cirka 50 medarbejdere til Holstebro ved at opføre og indrette en luksuriøs arbejdsplads, der er bygget op efter internationale standarder.

Firmaet har i dag otte ansatte i Holstebro, mens resten af de i alt 100 medarbejdere befinder sig tæt på kunderne i storbyer som Hamburg, Amsterdam, London, New York, Montreal m.fl.

Men nu skal der tiltrækkes yderligere cirka 50 medarbejdere til Holstebro. Tiltrækningskraften skal bl.a. udgøres af en luksuriøs arbejdsplads. Blandt andet vil medarbejderne kunne nyde deres frokost i noget der mere ligner en restaurant end en kantine.

Nye faciliteter skal tiltrække højtuddannede medarbejdere

I København har Creative Force et par medarbejdere, men det har aldrig været på tale at rykke hovedsædet væk fra Vestjylland.

– Hvis vi skulle bo et andet sted, så ville det være mere oplagt med London eller New York end København. Men vi har vores netværk her, og vi tror, at vi med de nye faciliteter kan tiltrække højtuddannede medarbejdere inden for software, design, markedsføring, HR og administration, siger CEO og medgrundlægger Thomas Kragelund, der forestiller sig, at medarbejderne skal være medejere af Creative Force – igen for at tiltrække og holde på de dygtigste.

Det nye hovedsæde, der kommer til at ligge bogstaveligt talt for enden af motorvejen i Holstebro, skal bygges af kvalitetsmaterialer.
Det nye hovedsæde, der kommer til at ligge bogstaveligt talt for enden af motorvejen i Holstebro, skal bygges af kvalitetsmaterialer.

It-firmaet har kun ét år på bagen som selvstændig virksomhed. Forløberen til Creative Force, Pixelz, blev solgt til en svensk kapitalfond. I dag er de to virksomheder partnere og leverer mange kunder til hinanden. De har bl.a. begge en stor stab af udviklere og andet personale i Hanoi i Vietnam.

Creative Force har foreløbig kun én dansk kunde, men det er en af de store, nemlig tøjvirksomheden Bestseller. Ude i verden benytter en række meget store koncerner sig af virksomhedens it-platform; et processtyringsværktøj til produktion af indhold til e-handel.

Relateret indhold