– Interessen for Amigo er tårnhøj. Vi har allerede solgt de første robotter, som ud over at gøre byggeri tre-fire gange hurtigere også mindsker støv, støj og dårlige arbejdsstillinger. Desuden registrerer den restmaterialer, så de kan genbruges. Amigo er god for både økonomi og miljø. Derfor er jeg meget glad for at få to erfarne kræfter med om bord til at udbrede budskabet, siger Peter Hartvigsen, CEO i Kobots, der er meget tæt på at sætte produktionen i gang.
De nye folk hedder Jacob Sohrabi Niclassen og Dann Pøt Sørig. De er ansat som henholdsvis CCO og Area Sales Manager. Jacob Sohrabi Niclassen, der er chief commercial officer, skal opbygge et globalt netværk af distributører og servicepartnere samt tegne den fremtidige kommercielle platform.
– Jeg har længe været meget fascineret af robotteknologi og den spændende udvikling i Odense, som jeg har været en del af det seneste par år. Kobots’ koncept er genialt tænkt med en unik taleteknologi-platform, som vil finde indpas i mange produktrækker og industrier. Det er uden tvivl det mest interessante og ready-to-market produkt i hele klyngen på nuværende tidspunkt, siger Jacob Sohrabi Niclassen, der har en oprindeligt er uddannet eksporttekniker senere krydret med en Mini MBA, og som før har haft ansvaret for salg og forretningsudvikling hos blandt andet Blue Ocean Robotics, ITW GSE AXA Power og Skako A/S.
Sales manager Dann Pøt Sørig skal åbne øjnene hos aktører på det danske marked for udlejnings- og tømrervirksomheder for de gevinster, der ligger i at automatisere udskæring.
– Så snart tømrermesteren fanger, at han kan leje eller lease en Amigo og på under en halv time skære alle plader til en førstesal med tre vinduer, samtidig med at han undgår snitskader – så kommer vi til at få et forrygende salg. Amigo kommer til at ændre hele byggebranchen til det bedre, siger Dann Pøt Sørig, der er uddannet tømrer og tidligere selvstændig, før han begyndte at sælge værktøj for Würth.