Husbygger udvider med arkitekttegnede liebhaverboliger

Med en ny forretningsenhed i B2C-segmentet vil HusCompagniet være førende indenfor boliger til high-end segmentet.
Martin Ravn-Nielsen i hvid skjorte og mørkeblå jakke.
Group CEO i HusCompagniet, Martin Ravn-Nielsen.

Nu lancerer HusCompagniet forretningsenheden Formium, som henvender sig til familier, der ønsker sig en arkitekttegnet liebhaverbolig.

Forretningsområdet har været undervejs gennem de sidste 13 år, hvor en specialafdeling i HusCompagniet med base i Virum har designet og opført over 300 arkitekttegnede liebhaverboliger – nu bliver konceptet så formaliseret og et selvstændigt forretningsben:

– Over de seneste år har vi oplevet en tilstrømning af kunder, der ønsker noget andet og mere end det, vi tilbyder i vores eksisterende B2C-forretning. De vil have et hjem, hvor arkitekturen er unik og materialerne er mere eksklusive, siger Group CEO i HusCompagniet, Martin Ravn-Nielsen.

Læs også

HusCompagniet i aftale med Velkomn om 153 rækkehuse på Sydsjælland

Han tilføjer:

– Vi har i en årrække bygget mange huse særligt på Sjælland med unikke og specielle løsninger, hvilket gør dem mere komplekse både arkitektonisk og byggeteknisk. Vi har derfor et stærkt team af kompetencer, som vi nu for alvor sætter i spil med Formium, tilføjer han.

Det bedste fra to verdener

Med det nye forretningsområde håber man at kunne tiltrække endnu flere kunder i high-end segmentet og dermed gøre sig attraktiv overfor en målgruppe, som måske i dag ikke betragter HusCompagniet som den oplagte partner.

Formium tilbydes i første omgang til kunder på Sjælland.

– Målet er, at vi med Formium kan tiltrække de kunder, der ønsker noget unikt og mere eksklusivt. Fordi Formium er en del af Nordens største husbygger, får kunderne det bedste fra begge verdener, siger Martin Ravn-Nielsen.

Læs også

Global ingeniør vil hjælpe danske arkitekter ud over landets grænser

Han tilføjer:

– De får et fast og kompetent team, der følger kunden fra den første streg bliver sat til nøglen sidder i hoveddøren, men har samtidig den fleksibilitet og alle de storindkøbsfordele og gennemtestede løsninger samt finansiel tryghed, som vi har opbygget gennem mange år i vores forretning.

Kan afprøve nye løsninger

Forventningen er, at forretningsenheden kommer til at supplere den eksisterende B2C-forretning i HusCompagniet på flere områder. Projekterne i Formium giver nemlig også mulighed for at afprøve nye, skræddersyede løsninger og materialer, som eksempelvis er mindre CO2-belastende, og som på sigt vil kunne overføres til resten af forretningen, og dermed skabe større impact, lyder det fra sektionschef Henrik Breinbjerg:

– I Formium har vi mulighed for at imødekomme mange særlige behov og ønsker, som vi tror i de kommende år i høj grad også kommer til at handle om bæredygtighed og levedygtige hjem, siger han.

Relateret indhold