E-komplet
- – E-Komplet tilbyder én samlet softwareløsning til byggebranchen, hvor kunden får sags- og tidsstyring, regnskab, kvalitetssikring med videre.
- – E-Komplet samarbejder med en række revisionsfirmaer, som løbende hjælper med at sikre, at E-Komplet altid overholder alle regler og principper for god revision.
- – Desuden er en række bogholdere og revisorer tilknyttet som eksterne konsulenter i kundernes lokalområder.
- – Alle eksterne konsulenter er grundigt uddannede i brugen af E-Komplet.
Det kan være en udfordring som virksomhed, når ens sagssystem og økonomisystem ikke kan køre sammen. For Martin Slot, som er direktør i el-installatørvirksomheden Sv. Aa. Nielsen, skabte det ekstra papirarbejde, og øgede virksomhedens udgifter:
– Før vi fik E-Komplet løsning, brugte vi meget tid på papirarbejde og havde ekstra udgifter til bogføring og administrativt arbejde, fordi vores økonomistyringssystem var forældet og ikke kunne kobles sammen med vores ordresystem, fortæller han.
Tidligere brugte vi flere uger på at få ryddet op i alle papirbunkerne med fakturaer og andet, der havde hobet sig op. Med E-komplets løsning fik vi ordnet alle vores fakturaer og ryddet papirbunken på kun tre dage.
– Martin Slot, direktør i Sv. Aa. Nielsen
Sparer mange dages arbejde
Direktøren begyndte derfor at kigge efter et nyt IT-system til virksomheden. Valget endte med at falde på E-Komplets løsning. Det gjorde det, fordi E-komplet havde den bedste kundesupport, og systemet den højeste brugervenlighed. Siden første dag, den nye IT-løsning blev implementeret, har den lettet arbejdsdagen for Martin Slot og hans medarbejdere ganske markant:
– E-Komplets system gør arbejdet mere overskueligt, fordi der er en forside, hvor man får et samlet overblik. Her kan man blandt andet se sager, som er klar til fakturering og indkommende fakturaer eller timer, som mangler godkendelse, fortæller han og uddyber:
– Vi får også en notifikation på dashboardet om relevante sager. Det kunne fx være, når det er tid til at sende rykkere. Det foregår alt sammen mere eller mindre automatisk, og derfor hjælper systemet os med at få et hurtigt overblik og få løst vores opgaver mere effektivt, fortæller Martin Slot.
Første gang direktøren og medarbejdere ved Sv. Aa. Nielsen for alvor fik syn for systemets effektivitet, var, da de mødte op på første arbejdsdag efter sommerferien:
– Vi fik en aha-oplevelse, da vi kom tilbage fra tre ugers sommerferie. Tidligere brugte vi flere uger på at få ryddet op i alle papirbunkerne med fakturaer og andet, der havde hobet sig op. Med E-komplets løsning fik vi ordnet alle vores fakturaer og ryddet papirbunken på kun tre dage.
Tjent hjem på tre måneder
Udover arbejdet med at godkende fakturaer brugte Martin Slot tidligere også meget tid på at godkende timer og varer. Disse opgaver er med det nye system nu uddelegeret til overmontørerne, der let kan klare det selv.
– Alt i alt skaber E-komplets løsning et fantastisk overblik over forretningen, sikrer et flow i økonomisystemet og frigør værdifuld tid. Desuden har det tjent sig hjem på kun tre måneder, efter vi fik systemet implementeret, fordi vi nu har mindre behov for at betale for ekstern hjælp til administrativt arbejde, fortæller Martin Sloth.
For direktøren har IT-systemet skabt så meget værdi, at han ikke tøver med at anbefale det til andre håndværkermestre:
– Der er mange gevinster ved at gå online og få et samlet styringssystem. Man skal naturligvis finde en løsning, der passer til sin virksomhed, men jeg kan kun anbefale en løsning som E-komplets, hvor ordredelen og økonomidelen er samlet i ét brugervenligt system.

