Bæredygtigt samarbejde skaber værdi for alle

Den landsdækkende leverandør af papirisolering, CBI Danmark A/S, lancerer fredag den 26. september et nyskabende partnerskabskoncept med fokus på bæredygtighed. Virksomheden betegner det nye koncept som en værdibaseret alliance, der skal sikre bæredygtige isoleringsløsninger til gavn for alle.
CBI Danmark lancerer fredag et nyt partnerskabskoncept, der skal sikre bæredygtige isoleringsløsninger til gavn for alle. Foto: Colourbox.
CBI Danmark lancerer fredag et nyt partnerskabskoncept, der skal sikre bæredygtige isoleringsløsninger til gavn for alle. Foto: Colourbox.

CBI Danmarks +Partner-koncept er rettet mod isolatører, men skal betragtes som en værdibaseret alliance til gavn for såvel producenten (Isocell), leverandøren (CBI Danmark), kunden (isolatøren) og samfundet generelt.

Som +Partner vil så man således indgå i en fælles alliance for sikring af høj kvalitet og klimavenlighed på konkurrencedygtige vilkår.

– Hos CBI Danmark garanterer vi bæredygtige totalløsninger til nybyggeri- og renoveringsprojekter, og vores partnere skal være med til at agere ambassadører for nye standarder for isoleringsløsninger. Jeg ser bæredygtighed som et uundgåeligt konkurrenceparameter i dagens Danmark, og dette partnerskab vil være med til at differentiere dem fagligt, værdimæssigt og konkurrencemæssigt, siger Henrik Clausen, bestyrelsesformand hos CBI Danmark.

Bæredygtig løsning

Der bliver sat flere og flere standarder for bæredygtighed i byggeri og renovering både herhjemme og på EU-plan. Med CBI Danmark +Partner-konceptet imødekommes denne udvikling. Men samtidig er det også hensigten at gå skridtet videre og gå forrest i forhold til at højne ambitionsniveauet i isoleringsbranchen, hvilket er til gavn for både isolatøren og slutbrugeren. Certificeret isolatør Peter Christiansen, medejer af A-Z Tagteknik, tilføjer:

– Som isolatør er det utroligt vigtigt for mig at kunne sige, at jeg leverer en reel bæredygtig løsning til mine kunder som ikke kun lever op til diverse standarder, men som også tilbyder mere. Det er det, jeg står for fagligt og værdimæssigt. Og så hjælper det samtidig slutbrugeren økonomisk i sidste ende. Kort sagt – alle vinder.

Til gavn for samfundet

Når CBI Danmark italesætter begrebet økonomisk bæredygtighed, skal det ses i relation til den værdi, som virksomheden forventer, det nye partnerskabskoncept vil bringe over hele linjen. Mens såvel producenter, distributører, som kunder vil opleve en høj kvalitet, er initiativet også med til at give et løft i branchen som er til gavn for samfundet. Per Thomsen, adm. direktør fra CBI Danmark, uddyber:

– Vi har set, at innovative nye samarbejdsformer efterspørges i byggebranchen, fordi de er med til at skabe udvikling og nye løsninger – til gavn for såvel entreprisetagerne som samfundet – både miljø- og klimamæssigt samt ressourcemæssigt. Det totaløkonomiske aspekt dette type partnerskab medbringer, tror vi på er fremtiden.

Relateret indhold