Velfac: Det giver pote at stå sammen fra start til slut

En ny undersøgelse løfter sløret for de overvejelser, tømrerne gør sig, når de skal vælge løsninger til byggeprojekter.
Hvad skaber værdi for håndværkeren, når der skal vælges løsninger til byggeprojekterne? Det har vinduesproducenten Velfac netop undersøgt. Billedet her er fra en renoveringsopgave. Pressefoto.
Hvad skaber værdi for håndværkeren, når der skal vælges løsninger til byggeprojekterne? Det har vinduesproducenten Velfac netop undersøgt. Billedet her er fra en renoveringsopgave. Pressefoto.

Undersøgelsen fra vinduesproducenten Velfac er foretaget blandt 1100 tømrermestre i hele landet i november 2020 og sætter fokus på de parametre, der skaber værdi for de udførende lige nu og her.

– Undersøgelsen giver et databaseret supplement til vores daglige dialog med tømrerne. Der sker hele tiden en udvikling, og tømrernes vilkår, arbejdskrav og muligheder for opgaver ændrer sig. Derfor er det vigtigt for os at have fingeren på pulsen, så vi kan være på forkant med de behov og ønsker, tømrerne kommer med, og løbende tilpasse os, fortæller salgschef Trine Thomsen fra Velfac.

[b]13 procents fremgang på et enkelt år[/b]Blandt resultaterne af årets undersøgelse, der omfatter hele spektret fra enkeltmandsfirmaer til større tømrervirksomheder, er den tydelige understregning af parametre som sammenhold, følelsen af tryghed og dét at føle sig respekteret. At en leverandør står sammen med den udførende hele vejen fra at vinde ordren til at nå i mål med opgaven og på den måde er med til at skabe gensidig succes, er det, der for alvor tæller. Her er Velfac det seneste år gået 13 procent frem i tømrernes vurdering, forklarer Trine Thomsen:

– Mange har en hverdag, der er fyldt til bristepunktet med aftaler og deadlines, fordi tidsplanerne er så stramme. Her er det vigtigt, at en leverandør fra start til slut kan være med til at sikre, at man sammen når i mål. Det gør derfor en forskel, at vi rådgiver tømrerne direkte – ikke kun i forhold til service og hardcore produktviden, men også når det gælder blødere faktorer som inspiration.

Vækst i nye digitale muligheder

Senest er man fra årsskiftet begyndt at holde sine showrooms åbne online, for at tømrerne fortsat kan tilbyde deres kunder god inspiration. Her kan Velfac privatrådgivere nu give en virtuel rundtur, så tømrerens kunde kan opleve vinduerne helt tæt på, ligesom hvis man selv var der. Det kræver blot, at kunden booker en tid til online-møde hos Velfac.

Andre tiltag, som Velfac fortsat satser på for at understøtte tømrerne i deres arbejde, er jævnlig produkttræning og opkvalificering inden for højaktuelle emner såsom lyd og støjreduktion.

Relateret indhold