Corona-epidemiens store behov for isolerede vaccinationstelte til det offentlige og den landsdækkende efterspørgsel på padel-haller har blandt andet bidraget til Hallgruppens rekordår i 2021 for den voksende danske forretning.
Og markedet i Danmark er under forandring i disse år, fortæller Kim Jansdorf, direktør for Hallgruppen i Danmark:
– Det danske marked er traditionsbundet, og telthaller har ikke været så anerkendte. Der har været få, der leder efter hurtige og gode løsninger. Men nu ser vi en forandring i markedet, hvor flere får øjnene op for deres kvaliteter. Derfor har vi også en klar ambition om at sætte fart på forretningen i Danmark, siger Kim Jansdorf.
Med projekter i 45 lande er virksomhedens omsætning i dag på mere end 568 millioner DKK.
To store haller på kort tid i Odense
Varehuskæden Harald Nyborg er blandt dem, der har benyttet sig af Hallgruppens løsninger.
Det er sket i forbindelsen med udvidelsen af kædens lagerhal i Odense, som udvides med to ekstra lagerhaller på 40x50x9 meter til i alt 4000 m2.
Byggeriet af lagerhallerne, der er bygget med teltdug og stålramme frem for mursten, startede i maj og forventes snart at blive taget i brug:
– Det har stor betydning for vores forretning, at vi ikke behøver at bruge flere år på at udvide vores butik. Det gør, vi kan prioritere vores kunder og møde deres behov hurtigst muligt, siger Kurt Øbro, udviklingschef i Harald Nyborg.
Flere projekter kræver flere medarbejdere
Hallgruppens projekterne spænder bredt, og med udsigten til vækst på det danske marked søger virksomheden nu nye medarbejdere:
– Vi har mange nye spændende projekter på vej i 2022, og vi får brug for nye dygtige medarbejdere på de fleste områder. Så det er nu for dem, der vil være med til at bygge noget nyt på det danske marked, siger Kim Jansdorf.