Den 9. juni skrev vi i artiklen “Norsk taggigant vil profittere af TOR-kendelse” en opfølgning på sagen om Konkurrencerådets afgørelse omkring Tagpapbranchens Oplysningsråd.
Ifølge Konkurrencerådet har parterne – Icopal Danmark, Nordic Waterproofing, Danske Tagpapfabrikanters Brancheforening og Tagpapbranchens Oplysningsråd (TOR) – gjort sig skyldige i at have afskærmet markedet for konkurrerende virksomheder og produkter. Det skal være sket blandt andet gennem koordineret adfærd over for konkurrenter.
I samme artikel skriver vi, at parterne udover adfærd også skulle have koordineret priser. Dette er ikke korrekt. Der er intet nævnt om en sådan sammenhæng i afgørelsen, som kan læses på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Det er en meget beklagelig fejl fra vores side, som kræver vores uforbeholdne undskyldning. Den er hermed givet.
Den forkerte formulering er nu fjernet fra artiklen.
– Vi er uenige i Konkurrencerådets afgørelse. Icopal følger altid gældende regler og lovgivning, og vi mener ikke, at vi har medvirket til konkurrencebegrænsende adfærd – tværtimod. Vi vil derfor anke afgørelsen til Konkurrenceankenævnet, siger Flemming Adolfsen, adm. direktør i Icopal Danmark.