GK Danmarks nye markedschef har særligt fokus på Vestdanmark

Jesper Andersen er GKs nye markedschef, og han ser et stort vækstpotentiale i entreprisesegmentet de kommende år, ligesom han vil have fokus på et presset marked i Vestdanmark.
Jesper Andersen i hvid skjorte og blå jakke.
Jesper Andersen spiller en nøglerolle i udrulningen af GK Danmark vækststrategi frem mod 2028. Foto: PR/Lindskov Communication.

For at udvide markedspositionen ansatte GK Danmark tidligere på året Jesper Andersen som markedschef.

Han kom med erfaring fra bl.a. Solar, B&O, Grundfos og Vestas, hvor han var ansvarlig for at styrke virksomhedernes markedsandele samt opbygge langvarige kunderelationer.

Hos GK Danmark spiller Jesper Andersen en nøglerolle i udrulningen af virksomhedens vækststrategi frem mod 2028, hvor han primært bidrager til at styrke virksomhedens markedsposition ved at udbygge kendskabsniveauet og kundeporteføljen samt ved at etablere strategiske samarbejder:

– Jesper er en erfaren leder, som forstår vigtigheden af at skabe varige relationer og forretningsmuligheder, siger adm. direktør Jørgen L. Christensen.

Læs også

GK Danmark øger omsætningen og går frem på Lolland

Han tilføjer:

– Han kommer med et friskt perspektiv, en struktureret tilgang og indsigt i opbygningen af stærke salgsorganisationer, der passer perfekt til de ambitioner, vi har i GK. Hans evne til at navigere i et konkurrencepræget marked vil derfor være en stor styrke for os.

Tænker 3-5 år frem

Markedschefen ser et stort vækstpotentiale for GK Danmark i entreprisesegmentet de kommende år, og han arbejder målrettet på at øge virksomhedens synlighed i større, tværfaglige projekter.

Derudover er der særligt fokus på at vinde flere projekter i Vestdanmark, hvor markedet er under pres:

– Markedet er presset på tværs af hele Danmark, og det kræver, at vi tænker langsigtet – gerne tre år frem. Vi skal prioritere vores ressourcer effektivt og fokusere på de mest lønsomme projekter, samtidig med at vi styrker samarbejdet internt i organisationen. Der er også et markant fokus på Vestdanmark, hvor vi i øjeblikket mangler opgaver, siger Jesper Andersen.

Læs også

Tømrerlærling fulgte Raunstrups karrieresti – nu er han markedschef

Han tilføjer:

– En af mine opgaver er at bidrage med at sikre, at lokalafdelingerne vinder de rigtige projekter og opretholder en stærk ordrepipeline. En god del af min tid går derfor med sparring med afdelingslederne og udvikling af salgsmaterialer og kompetencer, der kan styrke salget på tværs af Danmark.

Relateret indhold