Medlemmers behov skal konstant i fokus

Dansk Håndværk vil med en ny undersøgelse sætte øget fokus på medlemsvirksomhedernes ønsker og behov.
Direktør Morten Frihagen, Dansk Håndværk.
Direktør Morten Frihagen, Dansk Håndværk.

Der stilles stadig stigende krav til de danske erhvervsorganisationer, som hele tiden må tilpasse deres tilbud til medlemmernes behov.

Dansk Håndværk, der er arbejdsgiverorganisation for små- og mellemstore virksomheder inden for byggesektoren, har derfor iværksat en medlemsanalyse, hvor man stiller medlemmerne en lang række spørgsmål om, hvad de forventer af deres organisation:

Selvfølgelig vil vi også spørge medlemmerne, om de er tilfredse med vores politiske arbejde.

Direktør Morten Frihagen Dansk Håndværk

– Vi spørger simpelthen medlemmerne, om de er tilfredse med de ydelser, Dansk Håndværk tilbyder vores medlemmer. Vi spørger også, om de har nye ønsker til fremtiden som et led i det strategiarbejde, vi nu skyder i gang. Det giver god mening at starte med at spørge medlemmerne om en status, siger direktør Morten Frihagen fra Dansk Håndværk til Dagens Byggeri.

Direkte kontakt

– Man kunne være fristet til at tage det for givet, at medlemmerne er tilfredse, da de jo betaler deres kontingent. Ellers ville de vel melde sig ud. Men som forening er det vigtigt engang imellem at spørge medlemmerne direkte, om der er ting, som kan gøres bedre, eller om der er behov for yderligere initiativer, fortsætter Morten Frihagen.

Han vil selv ikke mindst fokusere på den direkte kontakt mellem organisationen og dens medlemmer, men også emner som rådgivning og overenskomster kommer på bordet.

Nogen mener, at Dansk Håndværk har været for medgørlige i forhold til 3F ved de seneste overenskomstforhandlinger, fordi der er kommet ting med i overenskomsten, som Dansk Byggeri er sluppet for, men det afviser Morten Frihagen:

Glædelig udvikling

– Vi har ikke været for flinke, men vi har løbende forhørt os hos medlemmerne, hvilke holdninger de har til blandt andet social dumping. Men selvfølgelig vil vi også spørge medlemmerne, om de er tilfredse med vores politiske arbejde, siger Morten Frihagen, der ikke mindst er tilfreds med, at det er lykkedes at få kommunerne til i højere grad at tænke de små- og mellemstore lokale virksomheder ind i deres udbud:

– Udbudspolitik er blevet lokal erhvervspolitik, og det er en glædelig udvikling, slutter Dansk Håndværks direktør.

Relateret indhold