Byggefirma skærper jagten på tryghedssøgende kunder

Eurodanhuse har hævet beløbet, som en kunde kan tilbageholde, hvis ikke byggeriet lever op til standarderne.
Thomas Dahl fra Eurodan-huse vil gerne gøre sine kommende kunder endnu tryggere i byggeprocessen. Pressefoto.
Thomas Dahl fra Eurodan-huse vil gerne gøre sine kommende kunder endnu tryggere i byggeprocessen. Pressefoto.

Kampen om kunderne på markedet for nybyggede enfamilieshuse spidser til. Efter at HusCompagniet i sommers foregreb konkurrencemyndighedernes nej og droppede fusionen med Eurodanhuse, trækker sidstnævnte nu en kanin af hatten i en ny strategi.

Den helt store wauw-faktor er muligheden for som kunde at tilbageholde 250.000 kroner af købesummen. Den træder i kraft, hvis der på afleveringsdagen bliver registreret en byggeteknisk mangel på huset.

Det kan være noget så småt som en ridse i en bordplade, der giver kunden ret til at tilbageholde pengene, indtil fejlen er udbedret, forklarer administrerende direktør Thomas Dahl.

– Konkurrencen på nybyggede enfamilieshuse er ret hård. Det har den været gennem længere tid, så vi har set på hvordan vi kan udvikle os, så vi fortsat gør os attraktive overfor vores kunder. Tryghedsaftalen er vores værktøj til det formål, men det er også et tegn på, at vi står 100 procent på mål for vores produkter, forklarer han.

Udvider tryghedsaftalen

Allerede under finanskrisen indførte Eurodan-huse deres tryghedsaftale, som indeholdt “betaling ved indflytning”, og økonomisk støtte hvis kunderne ikke havde solgt deres gamle bolig, når de fik deres nye hus.

Der er hård konkurrence på markedet for nyopførte enfamilieshuse. Pressefoto.
Der er hård konkurrence på markedet for nyopførte enfamilieshuse. Pressefoto.

Den gamle aftale fra finanskrisen er nu blevet pudset af, og virksomheden kommer med en ny, udvidet udgave.

– Heldigvis har boligmarkedet det stadig godt, og mange er stadig købeklar, men der findes også de kunder, som ikke “tør”. Vi følger med ude i nybygger-universet, så vi ved godt, hvilke tanker mange gør sig, før de kaster ud i så stort et projekt, siger Thomas Dahl og uddyber:

– Vi føler, at netop tryghed betyder rigtig meget for kunderne lige nu, så vi forsøger at bidrage til, at man roligt kan bygge et nyt hus.

Relateret indhold