Store ambitioner hos KFS Boligbyg

Det nordjyske byggefirma har oprustet i sin ledelse og har en plan for at skabe "Danmarks bedste kundeoplevelse".
Den nye ledelse for KFS Boligbyg er på plads. Kenneth Poulsen (tv.) er ny salgs- og marketingchef, mens arkitekt Frederik Hjardemaal er ny tegnestueleder. Dermed kan adm. direktør Ditte Maria Kollerup koncentrere sig om andre opgaver. Foto: Morten Holst Henriksen.
Den nye ledelse for KFS Boligbyg er på plads. Kenneth Poulsen (tv.) er ny salgs- og marketingchef, mens arkitekt Frederik Hjardemaal er ny tegnestueleder. Dermed kan adm. direktør Ditte Maria Kollerup koncentrere sig om andre opgaver. Foto: Morten Holst Henriksen.

Tilbage i efteråret 2016 præsenterede KFS Boligbyg en ny bæredygtig indkøbspolitik på træ til sine byggerier. Aftalen med FSC Danmark var den første af sin slags i Danmark, og den faldt i forlængelse af byggefirmaets langvarige fokus på bæredygtighed. Med aftalen vil KFS Boligbyg inkludere ambitiøse bæredygtighedskrav til de træmaterialer, de anvender, samt arbejde aktivt for at påvirke deres kunder til at vælge flere alternative træsorter.

Nu er tiltaget fulgt op med nye kræfter i virksomhedens ledelse og store planer for fremtiden.

Ro i maven

Allerede for to år siden faldt generationsskiftet mellem grundlæggeren af KFS Boligbyg, Kurt Flemming Sørensen, og hans datter Ditte Maria Kollerup på plads. Ditte Maria Kollerup, der har været en del af virksomheden siden 2003, er i dag administrerende direktør for KFS Boligbyg, som hendes far stiftede tilbage i 1983. Kurt Flemming Sørensen er i dag fortsat en del af virksomhedens daglige drift.

Firmaet har store ambitioner for fremtiden, og en af deres målsætninger er at skabe Danmarks bedste kundeoplevelse. I den forbindelse og i kølvandet på generationsskiftet er der for nylig ansat både en salgschef og tegnestueleder i det nordjyske byggefirma.

Virksomheden oplyser, at de kom ud af sidste regnskabsår med en omsætning på 100 mio. kr. og med “et fornuftigt overskud”. Efter nogle udfordrende år regnskabsmæssigt peger pilen nu atter i den rigtige retning, og det giver store forventninger til den nye arkitekt og tegnestueleder Frederik Hjardemaal samt til den nye salgs- og marketingchef Kenneth Poulsen.

– Frederik tilfører holdet fremragende 3D kompetencer, og så har han bare god stil. Han ved, hvad kunderne vil have, og han er virkelig dygtig til at formidle det, fortæller Ditte Maria Kollerup.

For Kenneth Poulsen er opgaven at sikre, at alle kunder får en professionel og personlig rådgivning med fokus på ro i maven, gennemsigtighed og økonomi.

– Kenneth er super dygtig til at rådgive familier til de rette valg, og så har han en solid erfaring fra branchen, fortsætter Ditte Maria Kollerup.

Sammen med den nordjyske byggerådgiver Søren Agesen udgør de to nyansatte nu salgsteamet hos KFS Boligbyg, mens Ditte Maria Kollerup flytter sit fokus hen på andre opgaver.

God oplevelse

KFS Boligbyg har ambitioner om at fastsætte en ny standard for kundeoplevelsen i 2017. Firmaets ambition er at skabe Danmarks bedste kundeoplevelse. Hvordan det skal foregå, løfter de ikke sløret for endnu.

– Vi glæder os i hvert fald til fremtiden, og alle KFS’ere og mange samarbejdspartnere er allerede inddraget i forandringsprocessen, siger Ditte Maria Kollerup.

Meget er bundet op på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og at det skal være en god oplevelse at være kunde hos firmaet.

– Det bliver det med en hverdag, hvor der er tid til at gøre tingene ordentligt. Og tid koster penge. Det er en enorm høj ambition, og det kræver, at vi er superskarpe i alt, hvad vi gør, understreger Ditte Maria Kollerup.

Byggefirmaet var under finanskrisen i 2007 gennem en turnaround med nedskæringer. De gik fra 150 medarbejdere ned til 28. I dag består virksomheden af 52 fastansatte medarbejdere.

Relateret indhold