Byggeriets Evaluerings Center, der udfører evalueringen ‘Bygge Rating’ for entreprenører og rådgivere på tilbagemelding fra bygherrer, har indgået strategisk samarbejde med brandingbureauet Koncept Marketing. Samarbejdet skal hjælpe entreprenører og rådgivere til konvertere deres Bygge Rating til god branding. Det skriver
Med Bygge Rating bliver det nemmere for entreprenøren at vise, at man som entreprenør lever op til de krav, der stilles ved for eksempel prækvalifikationer, men en god Bygge Rating er også god reklame.
– At Bygge Rating er håndteret af tredjepart gør evalueringen troværdig, og vi ser flere og flere entreprenører, der i stigende grad bruger Bygge Rating i salgsarbejdet, bekræfter Peter Hesdorf, administrerende direktør i Byggeriets Evaluerings Centers Fond.
– Bygge Rating er en god “karakterbog”, som bekræfter entreprenørens eller rådgiverens kompetencer. Det styrker troværdigheden at kunne fremvise gode karakterer fra tidligere projekter. Men det hjælper jo ikke noget, hvis man glemmer at fortælle om dem, siger brandingekspert Anette Christensen, CEO i Koncept Marketing og fortsætter:
– I en branche hvor referencer er altafgørende, er det absurd, at ikke flere entreprenører og rådgiver benytter sig af Bygge Rating som det brandingværktøj, det er. Det håber vi at kunne råde bod på med det nye samarbejde med Byggeriets Evaluering Center. Det er ikke alle virksomheder, der vil have interesse i at bruge Bygge Rating som en del af virksomhedens branding. Men dem der vil, kan vi sammen hjælpe.