Iveco samler tjenester under en hat

Iveco On er det nye paraplynavn, der omfatter en mængde tjenester og transportløsninger udviklet til at optimere kundernes produktivitet og ejeromkostninger og samtidig give chaufføren en sikker og komfortabel arbejdsplads.
Iveco klar med nyt tiltag. Pressefoto.
Iveco klar med nyt tiltag. Pressefoto.

Iveco lancerer Iveco On, der samler en række af integrerede tjenester og transportløsninger udviklet til at hjælpe brugerne med at styre deres vognpark og virksomhed. Hensigten var således at gøre det lettere at finde rundt i Ivecos omfattende udbud af tjenester, som nu er samlet og organiseret, så bruger kan identificere de løsninger, der tilgodeser deres specifikke krav.

– Først og fremmest gør det køretøjet til en platform, der sender og modtager data i realtid. For det andet gør de Iveco til en reel konsulent for såvel kunden som chaufføren. Vi har ændret selve begrebet service, siger Thomas Hilse, Iveco Brand President.

Iveco On er paraplynavnet, der åbner en port til mærkets udbud af digitale funktioner og tjenester, der har fokus på dels at forbedre det enkelte køretøjs driftstid og vognparkens effektivitet og produktivitet, dels at reducere de samlede ejeromkostninger (TCO) samt garantere førerens sikkerhed og komfort. De tjenester, der tilbydes under paraplyen, udvides løbende i antal og rækkevidde og er inddelt i fem grupper:

“Fleet” til effektiv flådestyring gennem overvågning af brændstofforbrug og chauffør, opgaveplanlægning, ruteoptimering og ordreekspedition. Inkluderet heri er Iveco Web Api, der giver flådeejere mulighed for at styre deres flåde af køretøjer af forskellige mærker med et enkelt værktøj, takket være fleksibel dataintegration.

“Uptime” holder køretøjet kørende på vejen ved at undgå uforudsete driftsforstyrrelser og yde vejassistance. Køretøjsovervågning via Ivecos kontrolrum giver mulighed for at yde fjernassistance og undgå ikke planlagte stop.

“Care” tager sig af ejeren, chaufføren og køretøjet ude på vejene med køretøjsovervågning og rapportering. Smart-rapporten giver kunder og chauffører tip til, hvordan de forbedrer deres kørestil for optimering af brændstof og køretøj.

“Maintenance & Repair” til specialiseret service med et udvalg af skræddersyede service- og reparationsaftaler. “Elements” tilbyder forskellige servicepakker, der kan tilpasses til kundernes behov.

“Parts” fuldender Iveco On-tilbuddet ved at vælge originale reservedele og tilbehør. Kunder kan udstyre deres køretøj med originalt tilbehør og købe nye dele.

Relateret indhold