Årsregnskabet for 2022 var ekstra godt i entreprenørvirksomheden CJ, der rundede 450 mio. kr. i omsætning. I 2023 var bundlinjen solid uden at være overdådig, som adm. direktør Jonathan Smetana udtalte d. 1. juli.
Nu har han ansat Rasmus Edelgaard som ny økonomidirektør. Han skal forfine byggefirmaets økonomifunktion og administrative strukturer, herunder sikre risikoafdækning, governance og implementere nye finansielle styringsredskaber.
Den nye mand bliver ligeledes dybt involveret i CJ’s strategier omkring den grønne dagsorden, digitalisering og automatisering af arbejdsprocesser blandt andet.
– Rasmus kommer med solid CFO-erfaring i bagagen og har, hvilket er lige så vigtige hos os, værdikompasset på rette sted. Vi har fokus på vækst via kultur og en strategi, der er stærkt baseret på værdier, hvilket nok er lidt atypisk. Her kan Rasmus også bidrage og har ambitionerne om at ville det, siger Jonathan Smetana om nyansættelsen.
Deas-salg gennemført. Ny CEO fundet internt
Han tilføjer:
– Vi har haft en bemærkelsesværdig vækst og udvikling. Vi har en plan for at tage næste vækstskridt nu. Her spiller et styrket backoffice og en velsmurt maskine en stor rolle. Den funktion skal Rasmus udfylde sammen med det gode, eksisterende hold på Fredericia-kontoret.
Vi skal udvikle os
Rasmus Edelgaard træder ind i topledelsen ved siden af Jonathan Smetana og medstifter Hans Jørgen Ebbesen. Selv siger han:
– Byggeriet lever i en omskiftelig tid, og vi er godt rustet til at møde markedskravene, men vi skal hele tiden udvikle os. Det vil jeg gerne bidrage til på flere områder, både økonomifunktionen og bistå på områder som effektivisering og CSRD/ESG samt ikke mindst den fortsat høje medarbejdertilfredshed, siger Rasmus Edelgaard.
Dafa Group finder ny CEO i vindmøllebranchen
CJ har hovedkontor i Fredericia og afdelinger i Horsens, Langeskov og Kalundborg. Forventningerne til indeværende regnskabsår i virksomheden ligger på samme niveau som i fjor, fortæller Jonathan Smetana:
– Vi skal udvikle os videre i et ambitiøst, men sundt tempo. Vi skal forholde os til branchens udfordringer, men også muligheder.