Løgnen de danske håndværkere kæmper med skal væk

Nu skal de gamle fordomme om dovne håndværkere, der kommer for sent, glemmer at slå toiletbrættet ned og sjusker med den endelige finish én gang for alle manes til jorden. Sådan lyder den fælles mission for to af de største aktører i håndværkerbranchen.
Anmeld Håndværker og 3byggetilbud.dk indgår strategisk samarbejde. Til venstre står adm. direktør hos 3byggetilbud.dk Martin Borgstrøm, i midten Mads Teissøe direktør hos Anmeld Håndværker og til højre Peter Birkelund, der også er direktør hos Anmeld Håndværker. Foto: Pressefoto.
Anmeld Håndværker og 3byggetilbud.dk indgår strategisk samarbejde. Til venstre står adm. direktør hos 3byggetilbud.dk Martin Borgstrøm, i midten Mads Teissøe direktør hos Anmeld Håndværker og til højre Peter Birkelund, der også er direktør hos Anmeld Håndværker. Foto: Pressefoto.

Om anmeldelser af håndværk

  • Anmeld Håndværker har alle landets håndværkere registreret på portalen.
  • Årligt verificeres mere end 20.000 kunde anmeldelser med dokumentation for kundeforholdet.
  • Mere end 6.000 håndværkere har på landsplan fået anmeldelser fra deres kunder.
  • 3byggetibud.dk håndterer årligt over 45.000 byggeopgaver.
  • 3byggetilbud.dk slog rekord på indsendte byggeopgaver i august 2019 med knap 5000 indsendte opgaver.
  • 3byggetilbud.dk samarbejder med 1.400 håndværkere på landsplan.
  • 3byggetilbud.dks bedømmelsesmodul blev udviklet sidste år og samler anmeldelser fra Anmeld Håndværker, Google, Facebook, Trustpilot og tilbudsportalen selv.

3byggetilbud.dk og Anmeld Håndværker har indgået et samarbejde og vil sammen slå et slag for, at de danske håndværkere er garant for kvalitetshåndværk. Det skriver de to aktører i en pressemeddelelse.

Halvering af dårlige anmeldelser

Anmeld Håndværker har alle landets håndværkere registreret på deres portal. Tilbage i 2016 var 3,49 procent af de modtagede anmeldelser på håndværkerfirmaerne negative. Det tal faldt en smule i 2017 og igen i 2018. I 2019 blev der for alvor sat rekord med en fantastisk lav score på kun 1,2 procent for dårlige anmeldelser.

– Over de seneste tre år har håndværkerene fokuseret på udelukkende at levere gode kundeoplevelser. Og det har båret frugt i 2019. 98 procent af alle byggesager i 2019, der er anmeldt på Anmeld Håndværker er nemlig endt godt, siger Peter Birkelund medstifter og direktør hos Anmeld Håndværker.

Det billede kan 3byggetilbud.dk, Danmarks største formidler af byggeopgaver, nikke genkendende til.

– Vores håndværkere vinder historisk mange af de bygge- og renoveringsopgaver de byder på, og bygherrerne er glade for det arbejde, de udfører på sagerne. Det ved vi, da vi får et hav af positive tilbagemeldinger, når vi følger op på kundeoplevelsen, siger administrerende direktør i 3byggetilbud.dk Martin Borgstrøm.

På 3byggetilbud.dk har bygherrerne i gennemsnit vurderet håndværkerne med 4,4 stjerner ud af 5 i 2019. Det er 3byggetilbud.dks bedømmelsesmodul, der samler egne anmeldelser med anmeldelser fra Anmeld Håndværker, Google, Facebook og Trustpilot med til at afsløre.

Mere end hver tredje dansker finder håndværkeren online

86 procent af alle forbrugere læser online anmeldelser, inden de vælger et lokalt firma. Og det gælder også, når det kommer til valget af en håndværker. Det anslås nemlig, at mere end en tredjedel af den danske befolkning leder efter anmeldelser af håndværkerne online, og tallet er stigende.

– Håndværkerne ved i dag, hvor vigtigt det er at levere gode kundeoplevelser, og det er vigtigt at få fremhævet. Når ordet ‘anmeld’ bruges i forbindelse med restaurant- og bilanmeldelser, er det positivt ladet. Men når ordet anmeld kombineres med håndværk, så går tankerne i retning af snyd og klamphuggere. Det vil vi være med til at ændre, siger Peter Birkelund.

Den ændring er Anmeld Håndværker og 3byggetilbud.dk nu gået sammen om at lave.

– Med 20 år i branchen ved vi om nogen, at de danske håndværkerfirmaer er værd at stå på mål for. Et strategisk samarbejde med Anmeld Håndværker giver rigtig god mening, da vi sammen kan få sat fokus på den gode kvalitet og service i håndværkerbranchen, siger Martin Borgstrøm.

Relateret indhold