For at imødekomme krav og egne ambitioner har Civica foretaget en række organisatoriske ændringer.
– Det forpligter at være én af landets store almene boligorganisationer. Vi er ambitiøse og sætter barren højt. Her tænker jeg blandt andet på byggeri og renoveringer, bæredygtighed, boligstrategiske tiltag, kvalificeret service og brugervenlige it-løsninger, siger Civica-direktør Jens Pilholm.
– Organisationsændringerne skal ses i lyset af, at vi frem mod 2030 skal moderniseres og bygge nye boliger for op imod ni milliarder kroner, hvor bæredygtighed og klima i stigende grad skal tænkes ind.
Et nyt strategisk byggepartnerskab, Liva, er i dette forår etableret og skal i de næste år levere positive resultater.
Organisationen samles
Den vigtigste organisatoriske nyhed er, at bygge- og driftsafdelingen nu er samlet i et ledelsesområde med Britt Kielstrup Hansen i spidsen. Indtil 1. juni 2021 var hun bygge- og projektudviklingschef, men Britt Kielstrup Hansen har nu titel af direktør for byggeri, drift og projektudvikling.
– Ved at samle byggeri og drift skaber vi synergi og bedre mulighed for at imødekomme de øgede krav og forventninger, der er i forhold til love og regler, samt vores beboeres forventninger til vores boliger og bygningsdrift, siger Britt Kielstrup Hansen.
Drift og service får et løft
Civica styrker også “holdet”, der betjener boligafdelingerne med drift- og beboerservice. Hen over sommeren ansættes en ny driftschef.
I en årrække har den post været besat af driftschef Claus Jacobsen. Han får snart en ny kollega, der specifikt vil stå for driften af Civicas boliger. Claus Jacobsen fortsætter i en nyoprettet stilling, som teknisk chef, hvor opgaven er at binde drift, nybyggeri og renoveringer endnu bedre sammen.
– En række nye profiler er kommet til de sidste par år. Vi har ansat medarbejdere, der har deres kompetencer indenfor boligstrategisk udvikling, driftsoptimering, inddragelse af beboere i forskellige processer, kommunikation og udvikling. Det arbejde de gør, er bestemt med at drive en positiv udvikling med fokus på service, beboernes behov og opfyldelse af de krav, som landets lovgivere stiller os overfor, slutter Jens Pilholm.
Direktøren vurderer, at den nye organisering er helt på plads efter sommerferien – og at en effektiv ledelsesstruktur herefter viser sit værd.