Japanske Isuzu D-Max er ved at være en kendt arbejdshest i det danske kavaleri af firehjulstrukne 1-tons pickupper. Bilen blev introduceret første gang i Danmark i 2012, og der er i de seneste fire år solgt godt 380 biler. Det svarer ifølge importøren til en markedsandel på knap 10 procent.
Med D-Max har importøren kørt en strategi med at tilbyde skræddersyede løsninger, og denne strategi fortsætter med den nye model.
Bilen vil kunne fås med sikkerhedsudstyr som for eksempel airbag mellem sæderne, adaptiv fartpilot, nødbremse, bakalarm, blindvinkel-assistent, skiltegenkendelse, linjevogter samt parkeringssensorer for og bag. Desuden har D-Max høstet de maksimale fem stjerner i kollisionstesten hos EuroNcap.
I kabinen vil man finde lidt mere aflæggeplads og et forbedret varme- og ventilationssystem. Der vil kunne fås en 9-tommers berøringsfølsom skærm samt el-justerbare sæder, klimaanlæg med to zoner og et digitaliseret informationssystem.
Spær på bagakslen
Firehjulstrækket er det samme som i forgængeren, men det skulle nu været blevet hurtigere at skifte mellem høj- og lavgearsgrupperne. Desuden kan der tilføjes spær på bagakslen, og fremkommeligheden er i øvrigt forbedret med øget frihøjde og en vadedybde på 80 cm.
Under hjelmen ligger en 1,9-liters dieselmotor, som grundlæggende er den vi kender fra den nuværende generation – men selvfølgelig i en udgave, der lever op til de gældende emissionskrav. Desuden skulle momentet være øget med 10 newtonmeter til 360 newtonmeter.
Modelprogrammet bygger fortsat på tre varianter, nemlig Single Cab, Extended Cab og Crew Cab i tre forskellige trim.
– Vi forventer at have modelprogrammet klart i næste uge, men priserne venter vi fortsat på, fortæller Lene Mejdal Iversen, der er PR-koordinator for importøren.