Et gammelt ordsprog siger, at intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget. Det har Øland om nogen oplevet, hvor tallene fra andet kvartal viser en stigning på 15 procent, som kommer som resultat af kundernes øgede tro på den digitale omstilling. Det fortæller Carsten Madsen:
– Vi kan konstatere en adfærdsændring i måden vores kunder handler på under corona, og det har effektiviseret ledet mellem os og kunderne. Kunderne planlægger meget mere, når der handles digitalt, og det giver mere tid til det sjove og rentable, fordi de springer den fysiske kø over i butikken.
Øland har som andre virksomheder oplevet, at coronavirussen har modnet kundernes brug af de digitale muligheder. Kunderne har taget imod vores digitale muligheder under corona med åbne arme.
– Vi er positivt overraskede over vores kunders gode input og villighed til at prøve noget nyt. Dog skal det nævnes, at hvis man gerne vil tilbage til ordre afgivet i butikkerne, fortsætter vi ufortrødent, hvor vi slap. Men vi vil bruge ekstra kræfter på de kunder, der har været tvunget ud i online, for at høre hvad de finder bedst for fremtiden, fortæller Carsten Madsen.
Væksten på onlinesalget er steget drastisk under corona, hvor Øland-butikkerne har været brugt som indleveringscentral, for de online-bestilte varer