Virksomheden blev etableret i 2020 af brødrene Nickolai og Rasmus Brade ud fra en bærende idé om bygherrerådgivning, hvor rådgiveren tager et meget stort ansvar og optræder som bygherrens repræsentant under hele projektet.
Siden er det gået stærkt for den unge virksomhed, der i dag beskæftiger 14 fastansatte og 10 rådgivere på fuld tid og forventer en omsætning på 22-24 mio. kr. i år.
Ingen står alene
Brade Consulting arbejder inden for de tekniske fag og ofte med ledelse, og rådgivningsvirksomheden har kunder både i det offentlige og i det private og deltager i store komplekse byggerier med milliardbudgetter.
Vi gør meget ud af, at ingen af vores rådgivere står alene derude. Når du vælger os, så hyrer du ikke kun rådgiveren, du hyrer hele virksomheden ind og har hele huset at trække på.
Udviklingsansvarlig Kim Binau Bavnild, Brade Consulting
Alle medarbejdere og særligt de nyeste med mindre erfaring får stor støtte fra virksomheden.
Når vi sender en rådgiver ud med kun et enkelt års erfaring, så vil vedkommende aldrig være ude alene, det vil være sammen med en rådgiver med meget erfaring.
Gennemsnitligt har kolleger over 17 års erfaring i branchen.
– Vi ansætter meget gerne folk med tyve års erfaring, som har set en masse fejl begået andre steder. Det er den erfaring, kunden køber, så det ikke sker hos dem, forklarer Kim Binau Bavnild.
Arbejdsplads med tætte relationer
Rådgiverne hos Brade Consulting kan i eget hus trække på kolleger med meget forskellig faglig baggrund – VVS´ere, elinstallatører, maskinmester, HVAC, bygningskonstruktører med flere. Hvis bygherren får brug for at finde en specialist til et projekt, så har huset også et stort netværk.
– Vi har altid en løbende dialog med kollegerne, og jeg følger med i, hvordan det går på byggepladsen. De ringer hjem, når der er situationer, som kræver handling, og så hjælper og støtter vi rådgiveren eller hjælper bygherren på anden vis, forklarer Stig Hardø, brancheansvarlig for byggeri.
– Den tætte dialog er meget vigtigt, så vi kan have en god arbejdsplads. Selv om rådgiverne er ude på en byggeplads, så vil vi meget gerne inddrage dem, så de også er med i beslutningerne i huset, forklarer han.
– Vi arbejder for at skabe en arbejdsplads, som vi selv ønsker at være en del af. Der skal være højt til loftet, ansvar, indflydelse, tætte relationer og en sund balance mellem arbejde og privatliv, forklarer Stig Hardø.
Personligheder skal passe sammen
Brade Consulting er meget selektiv i sine ansættelser og søger nye kollegaer, der både har fagligheden på plads og samtidig har drive, gåpåmod, samarbejdsevner og værdier, der passer ind i virksomheden.
Virksomheden er opmærksom på at sætte de rigtige personligheder sammen – både internt i virksomheden og ude hos kunderne.
– Vi tør sige nej til en opgave og en ny medarbejder, når det er nødvendigt, så vi sikrer, at opgaven og personen har et match.
– Vi skal dyrke de gode relationer. Det er vigtigt, at vi sender de rigtige mennesker ud til kunderne, så vi får det langvarige samarbejde, som vi stræber efter. Vi siger hellere nej til personer eller opgaver, hvis vi ikke føler, at vi kan få det til at fungere. Byggeri er et langvarigt forhold, og vi skal hjælpe på den lange bane, siger Kim Binau Bavnild.
Organisationen styrket
Kim Binau Bavnild og Stig Hardø blev ansat i starten af 2024 for at styrke organisationen i Brade Consulting·
De kommer begge med en solid faglig baggrund og mange års erfaring fra byggebranchen.
Kim Binau Bavnild har en baggrund som maskinmester og er hos Brade Consulting ansat som udviklingsansvarlig og skal arbejde med salg, kunderelationer og kunderådgivning.
Stig Hardø har en stor erfaring med ledelse med en teknisk baggrund og har blandt andet erfaring med facility management. Han er hos rådgivningsvirksomheden brancheansvarlig for byggeri og har kontakten til virksomhedens rådgivere på byggepladserne.
Se mere om Brade Consulting her og tag kontakt hvis du vil høre mere om mulighederne.