Mange professionelle håndværkere ser i dag smartphonen som et af arbejdsdagens vigtigste værktøjer. Og med lanceringen af Ardex’ nye, gratis app udvides de digitale muligheder yderligere. De udførende får med appen lettere ved at sikre sig et effektivt og tilpasset materialeflow på byggeopgaverne. Det skriver Ardex i en pressemeddelelse.
Appen gør det muligt at lave præcise forbrugsberegninger og ajourføre projektspecifikke materialelister i nogle få, simple skridt, uanset hvor arbejdet foregår. Man vælger blot det produkt, der skal bruges, samt f.eks. antal kvadratmeter og den ønskede lagtykkelse, og så udregner appen automatisk, hvor meget der skal bestilles til opgaven.
Mester kan f.eks. sidde på kontoret og modtage en præcis og opdateret materialeliste fra sine svende ude på byggepladsen, som han blot selv skal godkende og videresende til leverandøren.
Michael Nielsen Adm. direktør, Ardex
Lavere risiko for fejlindkøb
Funktionerne bygger på en produktdatabase med produktdatablade, sikkerhedsdatablade, ydeevnedeklarationer m.m., der ligger i selve appen. De kræver derfor ikke kontakt til Ardex’ server og dermed en aktiv internetforbindelse, hvorfor appen kan bruges på enhver opgave – også hvis der er dårlig mobildækning.
– Appen er udviklet som svar på byggepladsernes stigende behov for effektive digitale løsninger, der hjælper de udførende til at spare tid og bidrager til at optimere deres arbejdsprocesser, uanset om arbejdet foregår i en kælder uden internetforbindelse eller ude i det fri, siger adm. direktør i Ardex, Michael Nielsen, om baggrunden for udviklingen af den nye app og fortsætter:
– Mester kan f.eks. sidde på kontoret og modtage en præcis og opdateret materialeliste fra sine svende ude på byggepladsen, som han blot selv skal godkende og videresende til leverandøren. Eller han kan selv ajourføre materialelisten, hvis han står på byggepladsen. I begge tilfælde får han lettere ved at planlægge og styre indkøbene præcist, så tidsforbruget på administration og risikoen for fejlindkøb bliver mindre.
Lettere at levere kvalitetshåndværk
Ud over funktionerne til forbrugsberegning og udarbejdelse af projektspecifikke materialelister rummer Ardex-appen en række øvrige funktioner, der skal gøre det lettere for brugeren at opretholde en høj kvalitet i det daglige håndværk. Det drejer sig bl.a. om en scanner til streg- og QR-koder, et digitalt vaterpas samt direkte kontakt til Ardex’ tekniske support via telefon og e-mail.
– Appen skriver sig naturligt ind i hele det servicekoncept, som kendetegner Ardex’ måde at agere på. Brugerne vil fremover have alle væsentlige informationer om vores løsninger lige ved hånden, samtidig med at vores konsulenter som altid stadig står til rådighed med hjælp og vejledning, siger Michael Nielsen.
Appen er gratis at hente og fås til Android, Iphone og Ipad.