Mere Tjep til Frankrig

Danske Kyocera Unimerco har siden 2011 promoveret Tjep-mærket på det franske marked. 2017 er ingen undtagelse.
Lars Bundgaard Nielsen på Tjep's stand på Batima 2017. Foto: Torben Jastram.
Lars Bundgaard Nielsen på Tjep's stand på Batima 2017. Foto: Torben Jastram.

Kyocera Unimerco er på plads på Batimat i Paris med et pænt udvalg af virksomhedens eget værktøjsmærke Tjep. Tjep er en serie af værktøj, som består af blandt andet trykluft og gasdrevne søm-, klamme-, stifte- og dykkerpistoler samt et bredt program af kompressorer og tilbehør. Serien består i dag af mere end 70 forskellige modeller, hvilket gør TJEP til Danmarks bredeste pistolprogram.

– Vi sælger Tjep i det meste af Europa, og nogle modeller også andre steder i verden. Men vi vil gerne have en endnu større markedsandel her i Frankrig, så derfor er vi med på Batimat, fortæller eksportchef Lars Bundgaard Nielsen, Kyocera Unimerco.

Fokus på byggeri

På Batimat er fokus primært rettet mod byggebranchen, selvom virksomheden hjemme i Danmark også er involveret i andre brancher – blandt andet møbelbranchen.

– Vi er i dag blevet en seriøs aktør i branchen i Frankrig, og det vil vi bygge videre på. En af vores store forcer er, at vi gør meget ud af komfort, letvægt og sundhed. Vores produkter vejer ikke meget, og det er der et stigende marked for over det meste af verden, nu hvor arbejdsmiljø fylder mere og mere, siger Lars Bundgaard Nielsen til Dagens Byggeri.

Tjep så dagens lys tilbage i 1964 med en mekanisk stiftepistol – samme år som Unimerco blev grundlagt ved Sunds i Herning. Her har virksomheden stadig til huse.

I 2011 blev alle aktiviteter overtaget af japanske Kyocera. Det har skabt en endnu stærkere virksomhed med et udvidet produktprogram, et stort netværk af selskaber og forhandlere i hele verden, samt en ambitiøs vækstplan. I nogle lande har man egne sælgere, mens man andre steder bruger lokale distributører.

En af vores store forcer er, at vi gør meget ud af komfort, letvægt og sundhed.

Relateret indhold