Digitalt gearskifte giver 8 million i omsætning

Danmarks største materieludlejer GSV har sammen med det digitale bureau Adapt Agency udviklet nye løsninger, der har både CO2- og økonomisk effekt.
Siden 2019 har samarbejdet mellem GSV og Adapt ført til en række digitale løsninger.

Hos GSV Materieludlejning er digital strategi blevet en central del af klimaindsatsen, og nu kan gevinsterne måles både i CO2 og kroner, lyder det fra virksomheden.

Sammen med det digitale bureau Adapt Agency har GSV bl.a. reduceret maskinernes tomgangstid med 8 % og øget omsætningen med 8 mio. kroner.

Læs også

Cowi opretter ny direktørstilling og udnævner erfaren profil

– Digitaliseringen af vores udlejning og serviceydelser har vist sig at være en forretningskritisk beslutning, der gavner både vores kunder, vores egen forretning og klimaet, siger Peter Fritzbøger, der er direktør for kommerciel udvikling i GSV Materieludlejning.

App, webshop og ny platform

I 2019 begyndte samarbejdet mellem GSV og Adapt Agency med lanceringen af materieludlejerens første booking-app og webshop. Siden er platformen blevet udvidet med funktioner som NFC-scanning, CO2-dashboard, energidata fra byggepladsskur og low-emission-produktvisning.

Sidste år tog virksomheden så endnu et digitalt skridt med flytning af webshop, kundeportal og app til en ny, optimeret platform.

Resultatet er hurtigere svartider og et lavere digitalt aftryk, og samtidig viser data fra GSV’s ansvarlighedsrapport, at der med digitale datapunkter i skurene er potentiale for energibesparelser på 20–30 %.

Læs også

Hofor indgår aftale om CO2-fangstanlæg ved Amagerværket

Samarbejdet mellem de to parter er fortsat ind i 2025, da Adapt tidligere på året fik udviklet en Customer Data Portal til GSV, hvor deres kunder kan hente egne data fra MitGSV og integrere dem direkte i deres egne BI-systemer, samt klimastyring med automatisk natsænkning, der gør det muligt at sænke temperaturen i byggepladsskur automatisk uden for arbejdstid.

Relateret indhold