Nethandel står for over en tredjedel af omsætningen

Den traditionsrige vvs-grossist Brødrene Dahl oplevede i 2016 en vækst på 20 procent i nethandlen, og virksomheden er lykkedes med den digitale satsning i en sådan grad, at nethandel nu udgør over en tredjedel af den samlede omsætning.
- Vi arbejder hele tiden på at få netbutikken og de fysiske butikker til at arbejde endnu bedre sammen, siger Christian Agger, e-handel- og marketingdirektør hos Brødrene Dahl. Pressefoto.
- Vi arbejder hele tiden på at få netbutikken og de fysiske butikker til at arbejde endnu bedre sammen, siger Christian Agger, e-handel- og marketingdirektør hos Brødrene Dahl. Pressefoto.

Vvs-grossisten Brødrene Dahl har fået rigtigt godt gang i nethandlen. Alene i 2016 opnåede virksomheden en øget omsætning på et trecifret millionbeløb – svarende til en vækst på 20 procent. De mange nye online-kunder har resulteret i, at over en tredjedel af den samlede omsætning nu kommer fra nethandel. Det skriver Brødrene Dahl i en pressemeddelelse.

– Vi er i den grad lykkedes med nethandel. Det skyldes blandt andet, at vi har udviklet en nethandelsløsning, hvor nøgleordet er brugervenlighed. Det tager naturligvis udgangspunkt i brugerne, og derfor er vi dagligt i kontakt med dem, så vi hele tiden kan tilpasse vores onlinebutik, siger Christian Agger, e-handel- og marketingdirektør hos Brødrene Dahl.

Bedre sammenhæng

Når man handler ind online, skal det ifølge Christian Agger være nemt, det skal gå hurtigt, og det skal være til at gennemskue.

– Vi har skabt en nethandelsløsning, der fungerer på alle digitale platforme, og kunderne kan derfor foretage deres indkøb, når de vil, og hvor de vil. Og så længe vi leverer varerne, der hvor kunderne skal bruge dem, så tror jeg, at denne positive udvikling vil fortsætte. Det er en nem og effektiv måde at handle på – både for kunderne og for os, siger Christian Agger.

Det har ifølge Brødrene Dahl aldrig været meningen, at handlen på nettet skulle erstatte handlen i de fysiske butikker. Derfor har man hos Brødrene Dahl også arbejdet på at give kunderne en helhedsoplevelse, som er den samme uanset, om man handler på nettet eller i en af de fysiske butikker.

– Vi arbejder hele tiden på at få netbutikken og de fysiske butikker til at arbejde endnu bedre sammen. Det er nødvendigt, hvis vi vil fortsætte den digitale succes og være blandt de bedste. Der er ingen af vores kunder, der udelukkende handler på nettet – derfor er det vigtigt, at der er en tydelig sammenhæng mellem netbutikken og de fysiske butikker, siger Christian Agger.

Relateret indhold