AC Horsens og en af landets største husbygger-virksomheder, Hybel, der er ejet af den Horsens-baserede M+-koncern, har indgået en langvarig aftale om både stadionnavn og trøjesponsorat.
Fra 1. januar 2026 skifter klubbens hjemmebane navn til Hybel Arena Horsens, og aftalen markerer samtidig en udvidelse af det eksisterende samarbejde mellem AC Horsens, Hybel og M+ – og er udtryk for en fælles ambition om at styrke både byens fodboldliv og fællesskabet omkring klubben.
Det fortæller Bettina Antitsch Mortensen, ejer af M+ og Hybel:
Opgaver på nyt stadionprojekt til over 200 mio. sendes i udbud
– For os handler det her ikke bare om et navn på et stadion. Det handler om at bakke op om et lokalt fællesskab, som vi har været en del af i mange år – og om at støtte op om det projekt, som AC Horsens står midt i med nye ejere, ny ledelse og et tydeligt ambitionsniveau.
Nyt og velkendt
Da Casa Arena Horsens blev indviet i 00’erne, var det resultatet af et tæt samarbejde mellem AC Horsens og entreprenørvirksomheden Casa, der er grundlagt af nu afdøde Michael Antitsch Mortensen, som er grundlægger af M+.
PropTech-startup tilfører ledelsen erfaring fra Nrep og Home.Earth
Da Casa i 2022 skiftede navn til Nordstern, fulgte stadionnavnet med. Nu vender navnet – og traditionen – tilbage til sine oprindelige rødder i M+-koncernen:
– Vi er stolte af, at stadion igen kommer til at bære et navn, der har lokal forankring og historisk betydning. Hybel Arena Horsens bliver et naturligt samlingspunkt for byen, for spillerne og for de mange, der følger klubben tæt, siger direktør i Hybel, Brian Langvad.
Nordstern fordobler resultatet: Forventer vækst i toppen og bunden i 2025
Navneskiftet træder i kraft 1. januar 2026, hvorefter Hybel Arena Horsens officielt indvies ved et fælles arrangement med AC Horsens, M+, Hybel og Horsens Kommune.
