800 gæster var samlet til fest torsdag aften på Clarion Hotel i København, da den danske e-handelsbranche igen kunne mødes til en rigtig fest.
Der blev i alt uddelt 12 E-handelspriser til aftenens prisuddeling. Aftenens helt store vinder blev byggevaregrossisten Brødrene A&O Johansen, der snuppede hele tre priser – heriblandt Guldprisen, som gives til den virksomhed, som ifølge guldjuryen er den skarpeste virksomhed på tværs af alle kategorier.
Udover Guld-prisen vandt AO også prisen som årets bedste B2B virksomhed og årets bedste omnichannel virksomhed.
– Årets Guldvinder har arbejdet med it siden det hed EDB, men i de sidste år er der for alvor blevet skruet op for digitaliseringen. Det skyldes ikke en forblændet kærlighed til robotter og kunstig intelligens, men en naturlig nysgerrighed på, hvordan digitale tiltag kan styrke forretningen og højne kundetilfredsheden.
– De flotte resultater skyldes ikke mindst et imponerende arbejde med data, personalisering og AI, som blandt andet forudser købsmønstre og udpeger mersalgsmuligheder for medarbejderne, lød det fra juryen.
Juryen fremhæver ligeledes vinderens omni-channel-løsning, som både kunder og medarbejdere har taget godt imod. Det samme gælder deres app, som binder de forskellige kanaler sammen, og som ifølge juryen er i international klasse.
I et opslag på LinkedIn takker AO kunderne, der ‘holder os på tæerne, udfordrer os til at optimere og finde nye måder at hjælpe jer bedst muligt på.’
AO, der siden starten på uddelingen af e-handelspriserne i 2000 har vundet flere andre e-handelspriser, lover at arbejde videre med fortsat at gøre det nemmere at handle med kæden.
Vindere og runner-ups fra den danske byggebranche blev:
E-handelprisen Guld 2022
Brødrene A&O Johansen
Bedste B2B-virksomhed med online omsætning over 200 mio. kr.
1: Brødrene A&O Johansen
2: Brdr. Dahl
Bedste e-handels App
2: Brdr. A&O Johansen
Bedste omnichannel virksomhed
1: Brødrene A&O Johansen
Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører
3: IMPACT og Carl Ras
Kilde: Dansk Erhverv