Dana Lim øger omsætningen

Den skandinaviske lim-, fugemasse- og spartelproducent investerede sidste år blandt andet i ny lagerbygning og flere ansatte - det betød samlet en omsætningstigning og en mindre nedgang i resultatet før skat.
Administrerende direktør Lars Christensen (til venstre) er godt tilfreds med det seneste årsregnskab for Dana Lim. Pressefoto.
Administrerende direktør Lars Christensen (til venstre) er godt tilfreds med det seneste årsregnskab for Dana Lim. Pressefoto.

Fra regnskabet 2017/18

  • Omsætning: 376,58 mio. kr. (2016/17: 348,77)
  • Resultat før skat: 11,33 mio. kr. (2016/17: 13,73)
  • Overskudsgrad: 3,9 pct. (2016/17: 5,1 pct.)
  • Antal medarbejdere: 158 (2016/17: 149)

Omsætningen i det seneste forskudte regnskabsår hos Dana Lim steg til 376,6 millioner kroner mod 348,8 millioner året før. Bundlinjen fulgte dog ikke med, idet resultatet før skat endte på 11,3 millioner kroner mod 13,7 millioner året før. Det viser det netop offentliggjorte årsregnskab for perioden 1. sep. 2017 til 31. aug. 2018.

Med vækst i Norge og Sverige samt investeringer på flere fronter, er der stor tilfredshed at spore hos hos producenten.

– Årets resultat er særdeles positivt og viser, at vores vækstambitioner er lykkedes. Sidste år investerede vi massivt i 3.800 kvadratmeter nye lagerbygninger, der nu huser et nyt færdigvarelager. Det gjorde vi for at optimere produktionen og vores logistik. Samtidig har vi fået flere medarbejderressourcer i de nordiske lande. Vi har dermed opbygget en solid platform for fremtiden, siger adm. direktør i Dana Lim, Lars Christensen.

God arbejdsplads

Ifølge virksomheden selv skyldes en stor del af Dana Lims succesfulde strategi deres fokus på medarbejderne. En god virksomhedskultur, der hylder trivsel, tillid og faglig stolthed, har altid været på dagsordenen hos Dana Lim. Og med sidste års certificering ‘Great Place To Work’ er Dana Lim officielt en af landets bedste arbejdspladser.

– Vi leverer kvalitet til de nordiske håndværkere såvel som en professionel service. Men skal du have kvalitet og service på det niveau, vi altid stræber efter, skal der kvalificerede medarbejdere til. De skal trives i deres arbejde og udvikles i deres potentiale. De tre faktorer ligger dybt i Dana Lims DNA, siger Lars Christensen.

Relateret indhold