Med dagens offentliggjorte regnskab for 4. kvartal 2024 er der glæde at spore over fremgangen i Bravidas danske forretning.
![](https://dagensbyggeri.dk/wp-content/uploads/2024/04/111401_1_xl-375x250.jpg)
Stor tilfredshed med resultatet Bravida Danmark
Regnskabet for Bravida Danmark viser et stabilt cashflow, forbedring af resultatet og en EBITA-margin på 4,0 (0,1) %.
– Jeg glæder mig over det danske resultat for fjerde kvartal 2024. Vi er i fuld gang med en transformation af vores forretning og har foretaget nødvendige investeringer, fortæller Christian Alsø, der i maj sidste år tiltrådte posten som adm. direktør i landets største teknikentreprenør med 3.000 medarbejdere.
![](https://dagensbyggeri.dk/wp-content/uploads/2024/03/121976_1_xl-375x250.jpg)
Bravida Danmark: Fald i omsætning i 4. kvartal
Kvartalsregnskabet viste bl.a. et fald i omsætning på 5 %, og ifølge Christian Alsø ”kaldte situationen på opmærksom”:
– Med resultat fra 2023 var det tydeligt, at vi stod en alvorlig situation i Danmark, og det var en udvikling, vi ikke kunne være tilfredse med. Derfor er det meget tilfredsstillende, at vi i 2024 lykkedes med at identificere, isolere og har taget hånd om de projekter, som problemerne relaterede sig til.
– Resultatet, som vi har præsenteret i dag, understreger, at de initiativer, vi har iværksat, virker.
– Vi starter med kunderne behov
Christian Alsø fortæller, at man i årets løb har haft stort fokus på at etablere strukturer og processer, der i højere grad passer til virksomhedens størrelse.
Her arbejdes ad flere forløb heriblandt organisation og ledelse, forretningsstyring og kundefokus.
– Vores kunder er ligeglade med, om vi tjener penge. Derfor skal vi hele tiden tænke på deres behov og derfra arbejde de ønsker tilbage i vores eget system.
![](https://dagensbyggeri.dk/wp-content/uploads/2025/01/thomas-bravida-lufthavn1-375x250.jpg)
Bravida åbner kontor i lufthavnen: De bedste samarbejder bygger på tillid, og det kræver tilstedeværelse
Derudover er man i Bravida Danmark blevet mere kritiske ift. de projekter og samarbejdsformer, man indgår i, og det har resulteret i, at kvaliteten af ordrebogen er markant stærkere, fortæller Christian Alsø og tilføjer:
– Og så vinder vi flere serviceprojekter med øget margin. Vi har et godt momentum i markedet og får god feedback fra vores kunder, og det vil vi fortsætte med at bygge på fremadrettet.
– Derfor skal der også lyde en kæmpe tak til alle kolleger for deres indsats for vores kunder, men også for at have udvist tiltro til mig og den plan, der er lagt.