Bromontage trækker ud på tredje døgn

En ny cykelbro over Holbækmotorvejen i København skulle være monteret søndag formiddag, hvorfor motorvejen var spærret. Men tirsdag morgen er arbejdet endnu ikke afsluttet, og derfor er trafikken fortsat påvirket af arbejdet.
Broen åbner efter planen til foråret 2020. Visualisering: Dissing + Weitling.
Broen åbner efter planen til foråret 2020. Visualisering: Dissing + Weitling.

Folehavebroen

  • Cykel- og gangbroen bliver 5,5 meter bred og 137 meter lang med et frit spænd over Folehaven på 42 meter, bestående af det 32 meter lange brofag mellem de tilstødende brofag, som i hver side går fem meter ud over understøtningen.
  • Folehavebroen har et anlægsbudget på 42 mio. kroner.
  • Københavns Kommune er bygherre, Cowi er ingeniør, Dissing + Weitling er arkitekter, landskabsarkitekter er Kragh & Berglund.
  • Hovedentreprenør er Bladt Industries.
  • Folehavebroen forventes at stå færdig i første kvartal 2020, hvor den vil blive officielt indviet.

Et 32 meter langt og 42 ton tungt brofag skulle have været på plads i løbet af 13 timer fra lørdag aften til søndag formiddag hen over Holbækmotorvejen i Valby. Men monteringen har trukket ud, og tirsdag morgen er man stadigvæk ikke færdige med monteringen.

Derfor er motorvejens højre vognbane i begge retninger spærret.

https://twitter.com/trafikhovedstad/status/1206807313513897984

– Selve brofaget er løftet på plads, men det tager desværre længere tid, end vi regnede med at få fastmonteret brofaget ude i siderne, siger senior projektleder Lennart Lynge Larsen fra Bladt Industries, ifølge TV2 Lorry, i en pressemeddelelse.

Dagens Byggeri har talt med Bladt Industries, om hvorfor arbejdet har trukket ud. Her henviser man til Københavns Kommune, hvor presseafdelingen i skrivende stund arbejde for at få fat i en, som kan udtale sig.

Relateret indhold