Producenten af glas til bygningsformål, Glaseksperten, indleder nu en målrettet salgs- og marketingindsats for at få fodfæste på det britiske marked.
Læs også: Prisfald på flere materialer, men niveauet er stadig rekordhøjt
I første omgang handler det om at vinde markedsandele i England, Skotland og Wales, men Irland og Nordirland er på sigt også meget relevante markeder, fortæller eksportchef Siggi Strandeng fra Glaseksperten:
– Vi ser et enormt potentiale på det britiske marked, som på sigt kan blive vores største. Vi er meget stærke i Norden og oplever også stor interesse fra tyske kunder, men vi har hidtil ikke gjort en indsats for at komme ind på det britiske marked. Det laver vi om på nu, for tidspunktet er rigtigt for os.
Nye produkter og bæredygtighed
Siggi Strandeng forklarer, at selvom præferencerne til glad er nogle andre i England, har Glaseksperten produkter, der efterspørges, samtidig med at virksomheden kan præsentere produkter, som englænderne ikke har særlig stort kendskab til:
– Det giver os nogle gode muligheder på markedet, at vi kan byde ind med produkter, der er bedre end det, de allerede kender. Prismæssigt kan vi også sagtens være med.
Læs også: Startup vil samle al materiale-data ét sted: “Business as usual ændrer sig nu”
Han fortæller videre, at bæredygtighed er et område, der i stigende grad er i fokus i England – hvilket også er en fordel for en dansk virksomhed:
– I Norden er vi længere fremme end i England, når det gælder bæredygtighed, men de britiske arkitekter og ingeniører interesserer sig for bæredygtighed, så vi vil naturligvis benytte os af, at vi allerede har erfaringer på det område, siger eksportchefen.