Vi værner om Byg Garanti

Byg Garanti er et vigtigt brand for både branchen og for DI Dansk Byggeris medlemmer. Derfor bruger vi mange ressourcer på at bevare og forsvare ordningen.
Vicedirektør i DI Dansk Byggeri, Peter Stenholm. Foto: DI Dansk Byggeri.
Vicedirektør i DI Dansk Byggeri, Peter Stenholm. Foto: DI Dansk Byggeri.

Somme tider sker det nemlig, at medierne fatter interesse for Byg Garanti-ordningen på baggrund af en frustreret privatforbruger, der har oplevet ikke at få medhold i en konkret sag. Det kan resultere i kritiske overskrifter eller utilfredse kommentarer på sociale medier.

Årsagerne til frustrationerne kan være mange, men det er vores opfattelse, at det ofte bunder i misforståelser fra forbrugernes side om, hvad Byg Garanti-ordningen egentlig omfatter. Flere – både journalister og forbrugere – kender heller ikke forskellen på Byg Garanti-ordningen, som kun omfatter medlemmer af DI Dansk Byggeri, og Byggeriets Ankenævn, som er et privat ankenævn.

Byg Garanti er et vigtigt varemærke for DI Dansk Byggeri og vores medlemmer. Det er en af de primære årsager til, at nye medlemmer vælger at søge optagelse i DI Dansk Byggeri. Derfor investerer vi både tid og ressourcer på at markedsføre og bevare ordningen.

Senest har vi fået udviklet en digital kampagne med sloganet ‘Vælg en håndværker med Byg Garanti – når byggeriet bare skal spille’. I den forbindelse har vi stillet al kampagnematerialet til fri afbenyttelse for vores medlemmer, som kan bruge det i deres markedsføring. Medlemmerne er nemlig de bedste ambassadører for ordningen, og ordningen er til for dem. Omvendt så tøver vi heller ikke med at politianmelde virksomheder, der pynter sig med lånte “Byg Garanti”- fjer. Det gør vi, fordi Byg Garanti er et vigtigt brand, som vi værner om. Det er forbrugerens og håndværkerens garanti for, at det hele spiller – også hvis uheldet er ude.

Vi kommer også i fremtiden til at have fokus på ordningen, så den fortsat kan skabe værdi for vores medlemmer og for privatforbrugerne.

Relateret indhold