Vækstplan: Dolle Nordic satser på nye trapper til de større byer

Som et led i en vækststrategi går Dolle Nordic nu ind og tilbyder pladsbesparende trappeløsninger, der efterspørges i de større byer, hvor flere bor på færre kvadratmeter.
Trapperne følger virksomhedens filosofi om at tænke i kubikmeter frem for kvadratmeter, når man skal indrette sig i boligen.
Trapperne følger virksomhedens filosofi om at tænke i kubikmeter frem for kvadratmeter, når man skal indrette sig i boligen.

Siden 2013 har Dolle Nordic, der er datterselskab til det familieejede Dolle A/S, specialiseret sig i lofttrapper. Og som reaktion på de senere års udvikling i Norden, hvor flere flytter til mindre kvadratmeter i de største byer, lancerer virksomheden nu 11 nye trapper, der er udviklet specielt til loftsrum og hemse. Med i alt 6.000 varenumre fordobler virksomheden dermed sit sortiment af pladsbesparende trappeløsninger.

– Flere og flere ønsker at bo i og omkring storbyerne, hvilket betyder, at mange vælger at bo i lejligheder eller rækkehuse, hvor pladsen ofte er trang. Vores produkter kan hjælpe boligejerne her med at indrette sig i højden og dermed spare gulvplads – for eksempel ved at udnytte et loftsrum til opbevaring eller bygge en hems til børnene, siger Jesper Holm, der er adm. direktør i Dolle Nordic.

Stigende omsætning og flere medarbejdere

Ifølge Jesper Holm lyder meldingen fra virksomhedens søsterselskaber rundt om i Europa på et stort potentiale for de kundetilpassede trapper – og dermed stigende omsætning og flere medarbejdere:

– Vi forventer, at den nye produktlancering vil hæve omsætningen markant fordelt på de danske, svenske og norske markeder frem mod år 2025. Derudover er håbet, at den øgede salgsaktivitet vil betyde, at vi kan ansætte endnu flere hænder i de kommende år.

Relateret indhold