Storleverandør får ny direktør

Heino Juhl har sat sig i direktørstolen hos Lindab. Jobbeskrivelsen er at fortsætte virksomhedens digitale og bæredygtige udvikling.
Heino Juhl er udnævnt til ny administrerende direktør for Lindab A/S, hvor han får til opgave at videreføre de seneste års udvikling med organisk vækst samt øget fokus på bæredygtighed og digitalisering. Foto: Lindab.
Heino Juhl er udnævnt til ny administrerende direktør for Lindab A/S, hvor han får til opgave at videreføre de seneste års udvikling med organisk vækst samt øget fokus på bæredygtighed og digitalisering. Foto: Lindab.

Heino Juhl

  • Heino Juhl har været ansat i Lindab A/S siden 2017, hvor han tiltrådte som marketingchef.
  • I 2018 blev han yderligere ansvarlig for HR og indtrådte som en del af direktionen.
  • Han er uddannet HD i Marketing Management samt merkonom og uddannet grafiker.
  • Inden han kom til Lindab har han brugt det meste af sit arbejdsliv inden for reklamebranchen, hvor han blandt andet har været afdelingsdirektør hos virksomheden Marketsquare og arbejdet med byggemarkedskæder og detailhandlen.

Heino Juhl er 17. maj tiltrådt som ny administrerende direktør for Lindab, der fra hovedkontoret i Haderslev beskæftiger mere end 500 medarbejdere. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Den 46-årige nye direktør kommer fra en stilling som HR- og marketingchef hos Lindab og skal fremover stå i spidsen for virksomhedens videre arbejde med digitalisering og bæredygtighed med mennesket i midten.

– Vi er en meget robust virksomhed med en stærk kultur, der bunder i vores kerneværdier. Vi har en stærk relation ud til vores kunder, som er opbygget gennem mange år af vores dygtige organisation. Den relation vil vi altid have respekt for, og det er med kundens succes som målsætning, at vi arbejder dedikeret med digitalisering og bæredygtighed, siger Heino Juhl.

Han har i sin tid som HR- og marketingchef haft særligt fokus på at øge kendskabet til virksomhedens produkter i markedet, styrke Lindabs brand og samtidig bevare høj trivsel og motivation blandt medarbejderne. Det fokus har blandt andet ført til indførelsen af en kundeundersøgelse, Lindab Lytter, og en Great Place to Work-certificering, som én af landets bedste arbejdspladser.

Lindab udvikler systemer til indeklimaløsninger og fremstiller ventilationskanaler samt tilbehør. De designer og producerer tagrender, facade- og tagløsninger samt porte til bæredygtigt byggeri.

En kulturbærer

I sin tid som HR- og marketingchef har Heino Juhl arbejdet tæt sammen med sin forgænger på posten, Mette Brøndum, der har stor tiltro til sin afløser.

– Jeg er glad for at give stafetten videre til Heino, som er en stærk kulturbærer med stor forståelse for forretningen. Med sit kommercielle, strategiske og samlende mind-set skal han videreføre Lindabs udvikling mod at blive en endnu mere moderne virksomhed, hvor bæredygtighed, digitalisering og mennesker er højt på agendaen, siger hun.

Mette Brøndum har sideløbende med rollen som administrerende direktør for Lindab også haft ansvaret som regionsdirektør med overordnet ansvar for Region Vesteuropa. En region som de seneste år har oplevet vækst. En række opkøb i England og Irland samt en positiv udvikling i Benelux og Danmark har medført et øget behov for fokus.

– Lindab vokser på alle fronter, og jeg glæder mig til at kunne rette min fulde opmærksomhed mod arbejdet i salgsregionen, hvor vi fortsat vil have fokus på nye forretningsområder og opkøb samt at sikre, at vi tænker bæredygtighed og digitalisering i alle lande, siger Mette Brøndum.

Relateret indhold