Skou Gruppens netop offentliggjorte regnskab for regnskabsåret 1. oktober 2022 til 30. september 2023 viser en omsætning på 318,6 mio. kroner (344 mio. kroner i 2021-22) og et resultat før skat på 12,2 mio. kroner (9,8 mio. kroner i 2021-22).
Bruttomargin er på 24,6 % (22,0 %) og overskudsgraden (EBIT-margin) 3,9 % (2,7 %).
Læs også: TBC Invest lander tocifret millionbeløb i årets resultat
– Det er tilfredsstillende for os, at vi efter skat og afskrivninger når et resultat på niveau med de seneste år. Og at vi fortsat kan lægge til vores egenkapital og polstre virksomheden. Vel at mærke i en periode, hvor mange kolleger i branchen har det svært, siger adm. direktør Martin Skou Heidemann og fortæller, at den positive udvikling – foruden dygtige medarbejdere – bl.a. skyldes en stor gruppe loyale og faste kunder:
– Vi har eksempler på kunder, som vi har haft mere 15 år, der stadig benytter os. Og vi har et godt løbende samarbejde med bl.a. Københavns Universitet, Forsvaret, Region Hovedstaden, EU’s Miljøagentur og en lang række kommuner i Hovedstadsområdet, siger han.
Øget ordrebeholdning
Martin Skou Heidemann forventer, at Skou Gruppen står godt rustet til en fornuftig drift fremover.
Med en øget ordrebeholdning på 400 mio. kroner ved indgangen til det nye år forventes en let stigning i aktiviteten det kommende år og en overskudsgrad på niveau med den nuværende.
Læs også: Arkil er tilbage på sporet i Danmark
Han fortæller, at virksomheden netop er ved at færdiggøre ny administration og mandskabsfaciliteter for ARC Amager Ressourcecenter og en gennemgribende renovering af en boligforening i Taastrup. Desuden er yderligere to renoveringer af boligforeninger i henholdsvis Holbæk og Gladsaxe i gang, og opførelsen af et undervisningscenter ved Bispebjerg Hospital er også i fuld gang.
Service fylder meget
Desuden har Skou Gruppen de senere år udbygget serviceafdelingen, som varetager bygningsvedligeholdelse og reparationer bl.a. for en lang række hovedstadskommuner, Københavns Universitet, Region Hovedstaden og Forsvaret:
– Service fylder efterhånden rigtig meget i vores virksomhed, og en egentlig serviceafdeling er over de senere år styrket med flere serviceledere og en administrativ medarbejder, som kan sikre koordineringen og kontinuiteten i kundekontakten, siger Martin Skou Heidemann.