Det var arkitektfirmaet C.F. Møller, der vandt opgaven med at designe CIS Nordhavn. De skulle kreere en skole, der var forbundet med det offenlige rum i urbane omgivelser og give skolebygningen åbne omgivelser. Arealene rundt om bygningen er blevet anvendt til en promenade, der giver adgang til havnen og tilbyder muligheder for afslapning såvel som aktivititer.
C.F. Møllers arbejde er faldet i så god jord, at de nu bliver tildelt Green Good Design Award 2019.
Læringens fire tårne
Skolens hovedbygning er inddelt i fire mindre tårne, som hver især er tilpasset børnenes klassetrin. For eksempel er klasselokalerne for de mindste gjort ekstra store, hvilket giver mange udfoldelsesmuligheder, når børnene laver drama eller idræt. De fire tårne er inddelt i fem til syv etager, og gør det lettere at orientere sig i bygningerne for skolens daglige brugere og besøgende fra tid til anden.
Alle fire tårne rejser sig fra en fælles stueetage, der rummer foyer, sportsfaciliteter, kantine og bibliotek. Fællesarealerne er tilgængelige for både skolens og lokalsamfundets arrangementer. På taget af fællesarealerne finder man elevernes skolegård.
Soldreven skole
Den internationale skole er udstyret med en unik facade, der er dækket af solpaneler. Hele 12.000 af slagsen. På årsbasis vil panelerne kunne producere mere end alvdelen af skolen elektricitets forbrug. Solpanelerne har en samlet overflade på 6048 kvadratmeter, hvilket gør Copenhagen International School til et af Danmarks største solcelleanlæg, der er integreret i bygningen.
Det er løsninger som disse, der har sikret C.F. Møller den grønne designerpris.