Stor altan-succes i Sverige – og fremgangen fortsætter i Danmark

Kun én måned skulle Altan.dk bruge på at nå deres svenske salgsmål for hele 2021, mens virksomheden i Danmark har solgt flest projekter nogensinde.
Arkivfoto: Altan.dk.
Arkivfoto: Altan.dk.

I 2019 omstrukturerede leverandøren af altaner til eksisterende etageejendomme, Altan.dk, forretningen på det svenske marked. Og med stor succes:

Allerede i januar 2021 nåede virksomheden deres salgsmål for hele året og en omsætning på 17 mio. kroner i Sverige det seneste år.

– Jeg tror, at vores fremgang bunder i, at vi har mere fokus på design og æstetik end mange af vores svenske konkurrenter. Samtidig sætter de svenske kunder pris på vores danske tilgang, hvor vi varetager hele processen fra idé til færdigbygget altan med faste montørteams, siger Casper Gorm Knudsen, adm. direktør i Altan.dk.

Montører og stort potentiale

Forventningen er, at væksten på den anden side af Øresund fortsætter, og direktøren fortæller, at efterspørgslen lige nu er så stor, at selskabet er på jagt efter nye montører for at kunne følge med:

– At vi lige nu mangler montører for at kunne imødekomme efterspørgslen i Sverige, ser vi først og fremmest som et tegn på, at vi er lykkes med vores initiativer på det svenske marked, herunder åbningen af et nyt showroom i Göteborg, fortæller Casper Gorm Knudsen og tilføjer:

– Potentialet er stort i Sverige, og det skal vi arbejde på at indfri i den kommende tid, bl.a. gennem en ny afdeling i Stockholm.

Flest projekter nogensinde

Herhjemme går det også godt for Altan.dk, der årligt monterer omkring 3.000 altaner. I seneste regnskabsår lød omsætningen på 277 mio. kroner.

Læs også: Markant fremgang for Altan.dk

I 2021 er travlheden fortsat, og virksomheden har solgt flest projekter nogensinde.

En del af forklaringen skal findes i pandemiens begrænsninger for at rejse på ferie. For ligesom at efterspørgslen på sommerhuse er steget i takt med, at flere har måtte nyde sommeren hjemme, er interessen for altaner det også.

– Men vores fremgang skyldes også, at vi har forbedret vores effektivitet ude på de enkelte altanopgaver, og at vi har været bedre til at prissætte de enkelte ordrer, forklarer Casper Gorm Knudsen.

Relateret indhold