Skab den bedste atmosfære og muligheder for forbedring af indlæringsevnen med klasselokaler med god akustik. Det kan også være med til at forbedre generel trivsel for eleverne, så de altid føler sig godt tilpas. Det er nemlig sådan man lære allerbedst. Det kan derfor med fordel også videreføres til fritidshjem og SFO’er, så børnene er så godt tilpas som muligt uanset hvor de er.
Skab de bedste dage i skolen for eleverne ved at give dem det optimale miljø for at modtage undervisningen. Fjern forstyrrelser i form af larm og støj med Lydac Akustik, og giv børnene bedre muligheder for at fordybe sig og koncentrere sig om skolen. Giv alle muligheden for at være med og kunne høre noget, så det hele ikke går op i støj. Sådan bliver ingen nemlig hørt. Lyt til eleverne og giv eleverne roen til at kunne høre læreren.
Det bedste for skolens elever
Ønsker du at eleverne i klasserne skal få den optimale indlæring ud ad den tid de bruger på skolen? Det virker som et spørgsmål med et relativt åbenlyst svar. Fordi selvfølgelig skal eleverne have mulighed for at lære så meget de kan så de ikke spilder tiden. Derfor fortjener eleverne de bedste rammer for deres arbejde og derved opnå den optimale indlæringsevne. Giv eleverne et godt miljø omkring dem der er roligt og med god akustik, så det ikke forstyrre deres muligheder for at følge med i undervisningen. Specielt for de elever, som har udfordringer ved at sidde stille hele dagen, så kan forstyrrelser som dårlig akustik have en større betydning.
Med den optimale akustik i et rum, får eleverne den bedste mulighed for høj indlæring og forståelse igennem undervisningen. Det giver nemlig en behagelig lyddæmpning i rummet, så der er mere ro til at koncentrere sig om undervisningen. Specielt børn som let mister koncentrationen vil kunne drage stor fordel af netop dette.
Fordele andre steder
Et rum med god akustik er selvfølgelig rart at have i skolen, så eleverne kan få en bedre indlæringsevne. Men der kan også drage fordel af denne mere behagelige atmosfære som god akustik giver andre steder. Det kunne for eksempel være børnehaver, fritidsordninger, SFO’er og selv ved fritidsaktiviteter som idræt der dyrkes indendørs. Det kan nemlig udover at styrke indlæring, også styrke børnenes trivsel, så de har det godt og er behageligt tilpas, der hvor de opholder sig. Støj kan nemlig nemt gå ind og påvirke hvor godt et menneske har det, specielt børn, så at give dem lidt mere ro kan bidrage til god trivsel, både i skolen og efter klokken ringer ud.
Børns trivsel bør nemlig altid være en topprioritet og her er der en simpel måde at kunne forbedre den på. Skab mindre støj og giv dem muligheden for at lytte, og derigennem også lærerens mulighed for at høre eleverne.