Quattro – ikke kun med færdigkviste

Quattro udvider sortimentet med saml selv løsninger, men færdigkvistene er fortsat de bærende produkter.
Thorstein Rasmussen (th.) kunne fremvise Quattros nye koncepter på Byggeri '14. Foto: Niels Johan Juel Jensen.
Thorstein Rasmussen (th.) kunne fremvise Quattros nye koncepter på Byggeri '14. Foto: Niels Johan Juel Jensen.

Vi kender Quattro for præfabrikerede kvist

e. Det er et brand den sjællandske virksomhed har kørt med i efterhånden mange år. På Byggeri 14 løftede kvist-specialisterne imidlertid sløret for, at vi nu skal til at vende os til et bredere produktsortiment fra deres hånd.

Det bredere produktsortiment har også affødt navnet “Q Universet”. Q Universet dækker helt konkret over fire produktgrupper. Q3, Q2, Q1 og Q+.

Q3 Quinntus Saml selv kvist er det fulde navn for den første kategori, og allerede her ser man, at Quattro bevæger sig uden for sit sædvanlige færdig-koncept. Der er således tale om præfabrikerede kvistelementer, som leveres i samlesæt.

Q2 Quartus Præfabrikeret kvist leveres som klimaskærm uden indvendig beklædning. Det er dermed et trin højere i forhold til det præfabrikerede – men fortsat ikke det færdige produkt.

Det er Q1 Quattro Færdigkvist derimod. Der er tale om Quattros velkendte og veletablerede brand, hvor hele tagkvisten leveres som et færdigt element.

Q+ Specialudviklet kvist er også et færdigbygget kvistkoncept, men her er der i særlig høj grad anvendt eksklusive materialer. Quattro fremhæver selv, at denne løsning især egner sig til bevaringsværdige, fredede ejendomme, hvor der er specielle arkitektoniske krav.

Nye kundegrupper

Det bredere produktsortiment skal ifølge Quattro være med til at åbne op for en ligeledes bredere kundegruppe. Men selv om der nu også står samlesæt på programmet, så er det fortsat færdigkviste, der er de primære produkter.

– De nye produkter skal blandt andet bruges til at få folk til at få øjnene op for vores færdigkviste. Vi kan forklare, hvor forskellene ligger, og når vi har den dialog, kan man så at sige sælge op. Det vil sige, at de kunder, der kigger på den ikke færdige løsning, kan få øjnene op for fordelene den færdige løsning, fortæller Thorstein Rasmussen, som står for salg og marketing ved Quattro.

På den måde er de nye kvistløsninger en god måde til at komme i dialog med nye kunder. Thorstein Rasmussen fortæller i den sammenhæng, at de før har prøvet at tabe ordrer, fordi de ikke har haft mulighed for at forklare fordelene ved de færdige løsninger – men det problem skulle de gerne komme til livs nu.

– Hovedproduktet er fortsat færdigkvistene. Det er et stærkt og gennemtestet produkt. Vi kan jo også langt bedre garantere for energiniveauet, når vi selv har lavet alt omkring kvistene, slår han fast.

Relateret indhold