Jydsk Værktøj klar til digital 30-års førdselsdag

Jydsk Værktøj er trods turnaround og coronakrise kommet styrket gennem 2020. Næste uge står på jubilæumsfestligheder.
Trods coronakrise forventer Jydsk Værktøj at jubilæumsåret 2020 ender med omsætningsrekord. Pressefoto.
Trods coronakrise forventer Jydsk Værktøj at jubilæumsåret 2020 ender med omsætningsrekord. Pressefoto.

Det har været et vildt år for den aalborgensiske handels- og servicevirksomhed Jydsk Værktøj. Sidste år overtog ledende medarbejdere ejerskabet af virksomheden og en flerårig turnaround blev godt afsluttet i starten af året. Siden kom coronakrisens både første og anden bølge, og nu bliver en længe planlagt 30 års jubilæumsuge så ændret fra fysisk event til digital.

– Man kan vist roligt sige, at det har været et spændende år. Vi havde en rigtig positiv udvikling i 2019 og startede derfor 2020 med høje forventninger til vækst i både omsætning og indtjening. Så kom coronakrisens første bølge, og vi måtte hurtigt tilpasse os den nye situation, så kunderne fortsat kunne få deres varer, siger adm. direktør Kjeld Thomsen.

Virksomhedens ledelse og medarbejdere fandt hurtigt på nye løsninger, der kunne holde butik og lager kørende. Antallet af kunder i den fysiske butik på Gugvej i Aalborg faldt, da Danmark blev lukket ned den 11. marts, men hos Jydsk Værktøj steg antallet af onlineordrer i stedet for. Derfor fandt medarbejderne på lageret på at indføre natarbejde, så ordrerne kunne ekspederes under behørig afstand.

Digital 30 års jubilæumsuge

Jydsk Værktøj blev stiftet i 1990 og har således 30 års jubilæum i år. Planlægningen af fejringen har været i gang længe og har omfattet en lang række aktiviteter, konkurrencer og gode tilbud. Men på grund af coronaepidemiens udbredelse har Jydsk Værktøj nu besluttet at fejre jubilæet digitalt med en lang række gode tilbud.

– Vi tog en hurtig beslutning og aflyste de fysiske aktiviteter til fordel for en række digitale. Det er første gang, at vi gennemfører en fødselsdag digitalt, og vi håber naturligvis, at kunderne tager godt imod det ændrede koncept, siger medejer og marketingchef Dorte Asp, der de seneste uger har haft travlt med at føre de nye planer ud i livet.

Fejringen af jubilæet finder sted i uge 48 – dvs. fra mandag den 23. november til fredag til 27. november.

Relateret indhold