Virksomheden Hunter Douglas lancerer er klar med en helt ny type filtloft i polyester. Loftet er udformet i smalle rektangulære former arrangeret som dekorative filtlameller.
Hos Hunter Douglas’ danske totalforhandler, Mogens Rasmussen, er der stor tilfredshed med den nye produktlancering HeartFelt.
Filt som materiale er naturligvis ikke nyt, men det er nyt og innovativt at bruge det på denne måde.
Peter Gjerløff Mogens Rasmussen A/S
– HeartFelt er det første filtloft på markedet, og det giver en lang række anvendelsesmuligheder for arkitekter og bygherrerådgivere. Filt som materiale er naturligvis ikke nyt, men det er nyt og innovativt at bruge det på denne måde, og derfor forventer vi os meget af det. Materialet og det arkitektoniske udtryk giver muligheder for at opnå en helt særlig stemning og fornemmelse af rummet, forklarer Peter Gjerløff, ejerleder hos Mogens Rasmussen.
Velegnet til mange formål
Filtloftets særlige form og akustiske fordele gør det ifølge Peter Gjerløff velegnet til mange forskellige byggerier, og allerede inden lancering har der været interesse for loftet fra både arkitekter og byggefirmaer.
– Jeg har svært ved at forestille mig et byggeri, hvor arkitekten ikke vil overveje HeartFelt, fordi det giver mange muligheder og fordele. Især skoler, kontorbygninger og butikslokaler er oplagte målgrupper, hvor det bløde udtryk vil give en rigtig god effekt og helt særlig fornemmelse, mener direktøren.
På sigt er det meningen, at kunderne kan få produktet i alverdens farvenuancer, men indtil videre har Hunter Douglas sendt fem moderne, afdæmpede nuancer på gaden, som i kombination giver et specielt spil. Et ekstra plus ved HeartFelt er, at monteringen er meget nem, da loftfelterne kan skæres til med kniv eller klippes med saks, mens kanterne ikke behøver forsegling. Loftet har ingen overfladebehandling og dermed minimal afgasning.
Attraktivt CtC-certifikat
Som det er tilfældet med mange andre Hunter Douglas-produkter, har det nye loft opnået Cradle-to-Cradle Bronze-certifikatet.
– Det glæder os, at flere producenter tager hensyn til bæredygtighed, genanvendelighed og produktionsmetoder, fordi de værdier passer godt sammen med vores forretningskoncept. Samtidig er det også et afgørende parameter for mange af vores samarbejdspartnere, siger Peter Gjerløff, der pointerer, at loftet er hundrede procent genanvendeligt.