Byggeri’16: Tilfredshed trods lille tilbagegang

26.285 besøgte Byggeri'16 i sidste uge. Udstillerne fremhæver især den positive stemning og messens fokus på at være en fagmesse, mens de besøgende hæftede sig ved muligheden for at få nyttig viden og nyheder med hjem.
Med 26.285 besøgende var Byggeri'16 også denne gang et tilløbsstykke. Pressefoto.
Med 26.285 besøgende var Byggeri'16 også denne gang et tilløbsstykke. Pressefoto.

De i alt 28.000 kvadratmeter messeareal under Byggeri’16 blev gennem de fire messedage besøgt 26.285 personer. Et beskedent fald i forhold til 27.149 besøgende under messen for to år siden.

Men alt i alt har Byggeri’16 været en succes, og arrangørerne sig blandt andet ved en god stemning i branchen.

Byggeriet oplever solid vækst, og der bliver bygget i Danmark, som vi ikke har set i flere år. Det har vi kunnet mærke på Byggeri’16.

Adm. direktør Palle Thomsen Danske Byggecentre

– Messen har været en meget positiv oplevelse. Byggeriet oplever solid vækst, og der bliver bygget i Danmark, som vi ikke har set i flere år. Det har vi kunnet mærke på Byggeri’16. Og udstillerne har ydet en kæmpe, engageret indsats med topprofessionelle stande i de fire dage, byggeriets fagfolk har været samlet her i Messe C i Fredericia, siger Palle Thomsen, adm. direktør i Brancheforeningen Danske Byggecentre, der arrangerer messen.

En messe for fagfolk

Byggeri’16 samler producenter, leverandører, bygherrer, rådgivere, entreprenører, håndværkere og alle andre professionelle i branchen. Det betyder, at messen – udover at være stedet hvor de besøgende kan få viden og de seneste nyheder – også er en exceptionel netværksmulighed.

– Vi er en af de store spillere i branchen og er her på Byggeri’16 for at vise nyheder, tale med kunderne og give håndværkerne en mulighed for at se vores produkter og få vigtig viden med hjem. Samtidig giver messen os mulighed for at netværke og bl.a. introducere vores nye interne og eksterne salgschefer til de rigtige, siger Mette Brøndum, adm. direktør i Lindab A/S.

Messens fokus på at tiltrække byggefagfolk og professionelle understreges af flere udstillere og besøgende som helt afgørende.

– Det er sjette gang vi er med på messen, og vi er i den tid vokset til en stand på 80 kvadratmeter. Det er der en eneste grund til: Det er en hamrende god messe, og det er de rigtige kunder og kontakter, der kommer her. Det er messen for de professionelle, og yder man en indsats for at komme i dialog, får man virkelig noget ud af det, lyder det fra Torben Sørensen, salgschef i Jackon, der tidligere i år blev hædret af Danske Byggecentre som ‘Årets Leverandør’.

Relateret indhold