En lift kan være en halvdyr sag, og den skal kunne holde i mange år. Derfor har Jøma Lift Teknik introduceret en lukket lifttrailer, der både beskytter traileren mod det våde, danske vejr og nysgerrige blikke.
Dansk Byggeri vurderer, at der bliver stjålet for 500 millioner kroner fra danske byggepladser, og lifte er eftertragtet tyvegods. Traileren er udtænkt af Jøma-direktør Jørgen Martinsen, og de første er allerede solgt, oplyser virksomheden.
Løs presenning upraktisk
– Ofte bruger vores kunder en løs presenning, når de skal ud med en trailer. Det går måske fint de første to-tre gange, men så bliver den beskidt, forsvinder på en byggeplads, eller man glemmer, hvor man lagde den hjemme i firmaet.
– Derfor har vi lavet og introduceret denne lukkede trailer, bygget op på en Iför Williams GH 94-trailer, fortæller salgskonsulent Mogens Mogensen, Jøma Lift Teknik.
Bestilte to trailere
Traileren har en lasteevne på 2150 kilo og en totalvægt på 2700 kilo. Buret med presenning vejer 300 kilo, så der kan medtages en lift på op til 1850 kilo. Presenningen kan udstyres med valgfrit logo og tekst, oplyser Mogens Mogensen.
En af de første kunder er Dansk Portindustri A/S, der bestilte to lukkede trailere og to nye lifte.
– Vi er en servicevirksomhed, der servicerer porte landet over, og det kræver stadigt oftere brug af lifte, fortæller direktør Kim Dall-Hansen.
Har investeret i egne lifte
– Vi har tidligere lejet lifte, men det var svært at få logistikken til at fungere, så vi har nu investeret i vore egne. Og når vi kan transportere dem i lukkede trailere, skåner vi liftene mod vejr og vind og lange fingre. Og så er trailerne gode reklamesøjler, tilføjer Kim Dall-Hansen.
Dansk Portindustri har fire lifte i alt, én på Sjælland, en i Trekantområdet, én i Nordjylland og én i Sønderjylland.
Bookes af de ansatte
– De ansatte kan booke dem i vores eget bookingsystem. Og trailerne er forsynet med GPS-sendere, så vi altid ved, hvor de er. Det fungerer logistikmæssigt meget bedre end før, forklarer Kim Dall-Hansen.
Jøma Lift Teknik ser et stort potentiale i de nye trailere og meddeler, at interessen er stor. Derfor leder de nu efter en opbygger, der kan stå for den løbende produktion, der omfatter bl.a. fremstilling af stålbure, galvanisering og montering af presenning. Jøma har selv produceret de første, men det kan med fordel outsources, vurderer virksomheden.