Bygma offentliggører nu årsregnskabet for 2015, og man må sige, det er et positivt et af slagsen. Regnskabet er således et af koncernens bedste siden reintroduktionen af Bygma-brandet i 2006. Det skriver Bygma i en pressemeddelelse.
Regnskabet for 2015 viser således en omsætning på 6,4 milliarder kroner. Sammenlignet med 2014 er det en fremgang på 469 millioner kroner – svarende til 8 procent.
Bundlinjen vidner også om vækst. I 2015 lander årets resultat før skat på 280 millioner kroner. Det er en stigning på 37 procent – eller 75 millioner kroner – i forhold til resultatet i regnskabsåret 2014.
Egenkapitalen udgør 2,3 milliarder kroner med en soliditetsgrad på 62,3 procent.
Ifølge administrerende direktør i Bygma Gruppen, Peter H. Christiansen, skal forklaringen på årets flotte resultat findes i koncernens evne til at fokusere og positionere forretningen samtidig med, at samtlige datterselskaber har leveret flotte resultater.
Bygma har i øvrigt netop indgået en treårig aftale med Dansk Håndbold Forbund om hovedsponsoratet af herrelandsholdet fra den 01.06. 2016.