Dansk Halbyggeri A/S har i 2016 realiseret et overskud efter skat på godt 4,6 millioner kroner. Der er tale om en markant forbedring set i forhold til sidste år, hvor investeringer i virksomhedens vækst tegnede en bundlinje på 617.000 kroner. Det skriver Dansk Halbyggeri i en pressemeddelelse.
Her fortæller virksomheden, at det flotte regnskab er et resultat af de strategiske tiltag, der blev sat i gang i 2015 – både i forhold til investeringer i en styrket projektorganisation og i en online markedsføring med fokus på kontinuerlig online synlighed.
– Resultatet er tilfredsstillende, men modsvarer vores forventninger. Det er især stærke referencer, en proaktiv markedstilgang og kontinuerligt fokus på synlighed i markedet, der har været afgørende for årets resultat, siger Mogens Laustsen, Dansk Halbyggeri.
Voksende forretningsområde
Dansk Halbyggeri har specialiceret sig i at lave haller til sport og fritid i Danmark og står stærkt på hoved- og totalentrepriser inden for erhvervs- og industribyggeri. Sidstnævnte har også i 2016 været et voksende forretningsområde og fremhæves for at have haft afgørende betydning for virksomhedens positive resultat i det forgangne regnskabsår.
Virksomhedens fokus for 2017 er fortsat lønsom vækst og stabil indtjening. Det forventes, at virksomheden fastholder sit høje aktivitetsniveau og dermed vil opnå et resultat på samme niveau i indeværende år.
Internt vil temaer som tilfredse kunder, medarbejderudvikling, et tættere samarbejde mellem salg og produktion, risikovurdering og -styring samt indkøbsstyring være temaer, som virksomheden vil arbejde fokuseret med.