Fokus på grøn befæstelse

Fischer-koncernens grønne produktserie får nu virksomhedens danske afdeling til at sætte fokus på miljørigtige byggematerialer.
Installering med Solar-fik. Foto: Fischer a/s.
Installering med Solar-fik. Foto: Fischer a/s.

De grønne produkters fremmarch får nu Fischer i Danmark til at slå et endnu større slag for den miljørigtige befæstelse og klæbemørtel.

Den 2.-3. november er Fischer a/s at finde på årets Building Green-messe. Her vil de sammen med en lang række andre danske virksomheder rette blikket mod mulighederne i grønt byggeri. Fischer i Danmark har arbejdet hårdt for at bryde igennem med den grønne produktserie, Fischer Greenline.

– Salget af Greenline stiger stabilt, og det giver os mod på mere. Vores grønne befæstelse har samme gode kvalitet, som vores klassiske produkter, og fischer er inde i en målrettet grøn omstilling. Vi har rigtig mange klimavenlige tiltag i gang, siger Elisabeth Tange, der er Marketing Manager hos Fischer i Danmark.

Den danske afdeling har de seneste år lanceret en række produkter, der alle har grønt sigte. Eksempelvis den grønne dybel UX Green, der er fremstillet med genbrugsmateriale og recinusolie. Produkter som Greenline-serien og UX Green er lanceret over hele verden.

Grønt fokus

Building Green er landets vigtigste messe for virksomheder, der satser på grønt byggeri. En tredobling af besøgstallet på bare fem år vidner om, at markedet for miljø- og klimavenligt byggeri også er til stede i Danmark.

Building Green har igen i år energieffektive bygninger på dagsordenen. Også Fischer er en del af bevægelsen inden for bæredygtig energi. Derfor har koncernen allerede for flere år siden lanceret Solar-fix, der giver mulighed for hurtigt og enkelt at installere solcelleanlæg på flade tage. Fischers eget hovedkvarter i Køge er selvforsynende med elektricitet fra netop solceller, og Elisabeth Tange håber, at Solar-fix kan hjælpe den grønne omstilling yderligere frem.

– Vi er ikke i tvivl om, at der er både miljømæssigt- og forretningsmæssigt potentiale i grønt byggeri. Det er grunden til, at vi som koncern bruger mange kræfter på at udvikle nye grønne produkter og metoder. Der er over 100 udstillere på Building Green i år, og når så mange virksomheder kigger samme vej, så flytter branchen sig også, siger Elisabeth Tange.

Foto: Fischer a/s.
Foto: Fischer a/s.

Relateret indhold